• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik zoek voor mijn Canon Powershot A40 goede oplaadbare batterijen (4x AA penlites) + lader + autolader.
Ik heb 'm net die camera en die batterijen die erbij zaten waren in 1,5 uur spelen leeg, ik hoop maar dat dat hele slechte waren :(

Nou heb ik ff gesearched en iedereen raad GP Powerbank aan, wat ik echter niet kan terugvinden is waarom deze beter zijn en beter dan wat ? Ze zouden 40% beter moeten presteren, t.o.v. wat vraag ik me af... (test consumentenbond kan ik ook nergens terugvinden)

Ik heb ook een autolader nodig dus dan ben ik genoodzaakt die GP Smart te kopen omdat daar alleen een autolader opkan.
Dan kom ik toch al weer snel op een totaalprijs van 70 á 80 euro voor de hele set, vind ik toch best gortig voor een stel batterijtjes :X

Dus weet iemand misschien een goed alternatief voor de GP Smart + autolader ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41
Ik geloof dat vooral de lol van zo'n powerbank is dat ze ook weer binnen een uur vol zitten...
Ik weet niet hoe het met nieuwe goedkope laders/batterijen zit, maar dat was vroeger wel anders.

Verder is ie goed beveiligd tegen overladen, dus je kan ook niks slopen.

/edit
damn ik zie nou pas dat je een alternatief zoekt :D
ik dacht dat je wou weten waarom ie zou duur was |:(

Strava

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 13:42

AcouSE

Swedish Chef

Zoeken op "powerbank" levert zeer veel Gadget Talk-topics op, ik denk dat deze daar beter past. [CME] -> [GT]

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07

Gorefest

serial killer.

Bij de Hema hebben ze ook wel zo'n setje met 1800mAh batterijen, kost iets van 25 Euro dacht ik. Ik weet alleen niet 100% zeker of er een auto adapter bij zit.
Verder heeft ook Conrad wel batterijen + laders.
Ik heb trouwens ergens een test gelezen (weet zo niet meer waar) waar die GP helemaal niet zo goed uit de test kwamen.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Gorefest schreef op 08 oktober 2002 @ 08:57:
Ik heb trouwens ergens een test gelezen (weet zo niet meer waar) waar die GP helemaal niet zo goed uit de test kwamen.
Nou idd dat vroeg ik me juist af of die GP's nou eigenlijk wel zo spectaculair zijn als dat iedereen roept, volgens mij is het maar kudde-gedrag ;)

maaruh heeft iemand ms een link naar een test aangaande oplaadbare batterijen ?
het schijnt ook getest te zijn door de Consumentenbond, heeft iemand ms de Consumentengids waar deze test instaat ?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hoeveel Mah waren die oplaadbare batterijen van jou? En waren dat Nicads of Nimh?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Alpha-sphere schreef op 08 oktober 2002 @ 13:56:
Hoeveel Mah waren die oplaadbare batterijen van jou? En waren dat Nicads of Nimh?
Dat waren de batterijen die er standaard bij zaten (bij camera)."Panasonic LR6-AA industrial Alkaline 1.5V", staat geen Mah aanduiding op.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik heb toch maar de GP Smart gekocht + autolader :), het werd me niet echt duidelijk maar deze lijken me toch wel ok

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
Hier is de test waar ik het over had.
De GP1800 schijnen dus niet eens 1800 mAh te zijn maar iets van 1609 mAh.
PowerEX 1800 schijnen in elk geval de beste batterijen te zijn.

Verwijderd

Gorefest schreef op 08 oktober 2002 @ 19:58:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
Hier is de test waar ik het over had.
De GP1800 schijnen dus niet eens 1800 mAh te zijn maar iets van 1609 mAh.
PowerEX 1800 schijnen in elk geval de beste batterijen te zijn.
Tja, hij zegt daar wel dat hij die GP's nog eens opnieuw wil testen, ook omdat ze niet in hun eigen lader zijn opgeladen.
Kun je trouwens bv die Powerex batterijen in je GP lader doen (GP zelf doet daar moeilijk over) :?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Helaas, er is net een inkoopactie afgesloten (met succes overigens) van Powerbank laders en batterijen! Zie [rml][ IA] [ *Gesloten*] Oplaadbare GP Batterijen[/rml]
MIsschien wil iemand het nog eens doen?

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Weet iemand trouwens waar je die PowerEX batterijen kunt kopen?
Hier in Nederland wel te verstaan, je kunt ze wel bestellen in de UK maar dat werkt omslachtig.
Ze zijn trouwens in Amerika te koop voor $14.95 per 4 stuks, dat is natuurlijk goedkoop.
http://www.mahaenergy.com...Ex/Digicams/batteries.htm
Pagina: 1