[LFS] Compileer probleem op ALPHA

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik probeer nu al een tijdje wat zaken te compileren op een DEC/Alpha (EB164), maar het wil maar niet lukken. Ik probeer op zich LFS erop te krijgen (Laatste CVS exemplaar van 06-10) maar bij Glibc gaat het fout met de volgende error...

/static/lib/gcc-lib/alpha-unknown-linux-gnu/3.2/../../../../alpha-unknown-linux-gnu/bin/ld:
/usr/src/glibc-build/libc_pic.os: pc-relative relocation against dynamic
symbol __divlu
/static/lib/gcc-lib/alpha-unknown-linux-gnu/3.2/../../../../alpha-unknown-linux-gnu/bin/ld:
symbol __divqu
symbol __remlu
symbol __remqu
collect2: ld returned 1 exit status
make[1]: *** [/usr/src/glibc-build/libc.so] Error 1
make[1]: Leaving directory /usr/src/glibc-2.2.5'
make: *** [all] Error 2

Iemand een idee?

(Google mocht me helaas geen uitkomst bieden :'( )

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

probeer Glibc is te crosscompilen op je "normale" LFS pc... de problemen die ik zoal op glibc heb gekregen zijn met geen pen meer te beschrijven :'(...

als het echt niet mocht lukken moet je gerard ff meelen of ff naar #lfs gaan op irc.linuxfromscratch.org

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Kan gcc 3.2 intussen crosscompilen op een 32bit host met een 64bit target?
Gcc 3.0 volgens mij nog niet.

https://timelord.nl

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Skinkie schreef op 08 oktober 2002 @ 00:53:
probeer Glibc is te crosscompilen op je "normale" LFS pc... de problemen die ik zoal op glibc heb gekregen zijn met geen pen meer te beschrijven :'(...

als het echt niet mocht lukken moet je gerard ff meelen of ff naar #lfs gaan op irc.linuxfromscratch.org
Tja, als het om alpha gaat weet Gerard het ook niet :) Had het er gisteren al effe over gehad met hem in #lfs ;)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:28
Kippenijzer schreef op 08 oktober 2002 @ 11:21:
[...]

Tja, als het om alpha gaat weet Gerard het ook niet :) Had het er gisteren al effe over gehad met hem in #lfs ;)
Das niet zo gek, Gerard zelf heeft "slechts" x86 hardware (een p4 1800 als ik me goed vergis)

Heb je het al geprobeerd op lfs-support ML/News ? (heb zelf lfs support niet meer aan )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Jupz... Ook daar weinig reply :(
Pagina: 1