Ik heb een probleem met het sharen van een map.
Ik wil een map (mijn apache map) onder windows kunnen zien en beschrijven
nu heb ik al in wat topic's zitten zoeken maar al die dingen heb ik eens gedaan maar het helpt niet.
Het probleem is dat ik de map wel kan zien, alleen niet kan beschrijven
wat doe ik verkeerd 
Ik gebruik Redhat 7.3 (nog geen 8.0
)
Ik ben beginner in linux, heb al een i-net deling server + webserver ervan gemaakt.. maar hier komt ik niet uit.
iemand een oplossing. ik zit zelf in de hoek van de map rechten te denken van de map /var/www zelf, maar die heb ik al op volle rechten gezet volgens mij.
Iemand een oplossing?
mijn smb.conf:
Ik wil een map (mijn apache map) onder windows kunnen zien en beschrijven
nu heb ik al in wat topic's zitten zoeken maar al die dingen heb ik eens gedaan maar het helpt niet.
Het probleem is dat ik de map wel kan zien, alleen niet kan beschrijven
Ik gebruik Redhat 7.3 (nog geen 8.0
Ik ben beginner in linux, heb al een i-net deling server + webserver ervan gemaakt.. maar hier komt ik niet uit.
iemand een oplossing. ik zit zelf in de hoek van de map rechten te denken van de map /var/www zelf, maar die heb ik al op volle rechten gezet volgens mij.
Iemand een oplossing?
mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| smb.conf [global] workgroup = WERKGROEP server string = Server hosts allow = 192.168.0. 192.168.2. 127. printcap name = /etc/printcap load printers = yes printing = lprng user "nobody" is used log file = /var/log/samba/%m.log max log size = 0 security = Share encrypt passwords = no socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 [homes] comment = Home Directories browseable = yes writable = yes valid users = %S create mode = 0664 directory mode = 0775 [myshare] comment = Web_server path = /var/www public = yes writable = yes printable = no create mask = 0765 user = share |
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....