Ik heb de volgende PC bestaande uit
Tyan trinity k7 moederbord
Athlon 800
256 noname geheugen
6.4 gig maxtor hdd
52 speed aopen cdrom
soundblaster 128 pci
realtek netwerkkaartje
Asus v6800 geforce 1
300 watt voeding
Ik heb hele vage problemen met deze configuratie, allereerst met het opstarten, in de helft van de gevallen komt ie niet verder dan het windows 95,98,me,xp opstartscherm (ja ik heb ze allemaal geprobeerd) . Alleen door een mep op de resetknop wil die dan de tweede keer wel opstarten.
Wat heb ik al geprobeerd
-wel of geen 4in1 drivers
-wel of geen via-pci latencypatch
-alle hardware behalve moederbord en processor losgehad en/of tijdelijk vervangen
-memtest gedraaid ---> geen errors
-cpu-temp is max 35 graden
als de pc eenmaal draait is hij best stabiel, kan bijvoorbeeld rustig 10 keer 3dmark laten draaien, maar als ik dan een verkennervenster open loopt de pc muurvast.
caps-lock en num-lock werken niet meer, de muis nog wel, maar klikken werkt niet meer. Ik krijg in geen van de geprobeerde os-en een blauw scherm.
kortom ik weet het niet meer !
wordt het dan toch maar weer tijd voor een nieuw mobootje en cpu ?
Het is niet m'n primaire pc, maar de game-pc van m'n zoontje ...... nu wil hij steeds mijn pc gebruiken
Tyan trinity k7 moederbord
Athlon 800
256 noname geheugen
6.4 gig maxtor hdd
52 speed aopen cdrom
soundblaster 128 pci
realtek netwerkkaartje
Asus v6800 geforce 1
300 watt voeding
Ik heb hele vage problemen met deze configuratie, allereerst met het opstarten, in de helft van de gevallen komt ie niet verder dan het windows 95,98,me,xp opstartscherm (ja ik heb ze allemaal geprobeerd) . Alleen door een mep op de resetknop wil die dan de tweede keer wel opstarten.
Wat heb ik al geprobeerd
-wel of geen 4in1 drivers
-wel of geen via-pci latencypatch
-alle hardware behalve moederbord en processor losgehad en/of tijdelijk vervangen
-memtest gedraaid ---> geen errors
-cpu-temp is max 35 graden
als de pc eenmaal draait is hij best stabiel, kan bijvoorbeeld rustig 10 keer 3dmark laten draaien, maar als ik dan een verkennervenster open loopt de pc muurvast.
caps-lock en num-lock werken niet meer, de muis nog wel, maar klikken werkt niet meer. Ik krijg in geen van de geprobeerde os-en een blauw scherm.
kortom ik weet het niet meer !
wordt het dan toch maar weer tijd voor een nieuw mobootje en cpu ?
Het is niet m'n primaire pc, maar de game-pc van m'n zoontje ...... nu wil hij steeds mijn pc gebruiken
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....