Creative Dxr2 Kaartje doet het niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:49
Hey tweakees ..

Ik heb nou zon Dxr2 (TWEE) kaartje gekocht van een vriend van me, met PC-DVD van cretive zou je DVD's af moeten kunnen spelen.

Ik kan met dat proggie wel MPEG's op mijn TV out spelen , maar DVD's lukt niet . Ik krijg 1 beeld en dat blijft dan hangen .. meestal de FBI warning.,..

Ik heb een Toshiba 1401 DVD speler erbij dus niet die van creative.. maar ja ..dat zou niet uit moeten maken want hij laat wel 1 beeldje zien .. maar verder nix..

Nog iets.. toen ik creative belde zeiden ze
"Ja die kaart wordt helemaal niet ondersteund in AMD systemen , dus uhmm wij releasen geen patch da moet AMD maar doen . Je ken wel een nieuwe kopen voor $79,95

Maar wat blijkt , hij doet het wel gewoon (Alleen pr0n mpegjes dan maar geen DVD :(

Weet iemand een oplossing
Of een programma dat ook gebruik kan maken van de hardwarematige accelelatie

Het is een Hollywood ding kaartje

Lekker vage post maar please help me !!

Verwijderd

1 tip breng hem terug. Die DRX2, DRX3 kaartjes zijn echt bagger. Heb er zelf ook 1 gehad maar na mateloos veel problemen maar teruggestuurd. Als ik een DVD afspeelde liep het beeld niet sinchroon met het geluid :( na 2 minuten ofsow ging het wel weer, maar ik naar een andere chapter ging gebeurde dit weer dus zwaar irritant :(

• stfn345
Oh , ... ja dat kan niet meer..

Verwijderd

Ik hoor bij andere topics alleen maar lof voor die dx3 kaart????????????????????????????????????

Verwijderd

Die creative DXR kaartjes zijn echt hopeloos erg. Gewoon over je videokaart jagen is beter. En heb je nog geen DVD playback op je videokaart dan heb je een prut kaart erin zitten die hard aan vervanging toe is tegenwoordig

Verwijderd

DXr kaartjes zijn toch goed, gebaseerd op Hollywood + ??
Ik heb ook een Hollywood + en dat draait perfect!

Verwijderd

je moet gewoon een hollywood + halen die zijn veel beter

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Waarom is iedereen zo negatief over de DXR kaarten van Creative? Heb zelf een DXr3 kaart en ben er zeer tevreden mee, synchroon is ook geen probleem. Het is notabene zowat dezelfde kaart als de Hollywood + kaart

DXr3 Kaart is dus OK :-)

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Even vergeten te vragen:

Sub-Zero, kun je mij vertellen waarom de Hollywood + beter zou zijn dan de DXr3 kaart?

• stfn345
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 20:08 schreef The Dude het volgende:
Die creative DXR kaartjes zijn echt hopeloos erg. Gewoon over je videokaart jagen is beter. En heb je nog geen DVD playback op je videokaart dan heb je een prut kaart erin zitten die hard aan vervanging toe is tegenwoordig[/quote]Ik heb een Asus v7700 Geforce 2 GTS..
En een TBIRD 900 .. en een Toshiba 10x SCSI Dvd.. maar ik krijg het niet goed..

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:21

Johnny E

Dôh !!

Ik heb zelf al 2 jaar de DXR2 en altijd heeft dat ding het perfect gedaan, de tv-out kwaliteit is top, speelt alle dvd's moeiteloos af (regio 1+2) alleen de bediening is minder net als de kwaliteit van de dvd's op m'n monitor.

Wat betreft het probleem ik zou proberen het programma en de drivers te deinstalleren en alle over gebleven register entries te verwijderen, daarna de allerlaatse drivers downloaden het zaakje opnieuw installeren.

Suc6

Specs!

Verwijderd

Ben het eens met Johnnie E.
Heb zelf dxr2.
Installeren is de tricky part.(via new hardware in configuratie doen)
Voor de rest tevreden.
Kan nu met de radeon VE ook dvd's hardwarematig afspelen, maar prefereer nog steeds de dxr2.(Regiovrijgemaakt)

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:25 schreef rickyenslingertje het volgende:
Ben het eens met Johnnie E.
Heb zelf dxr2.
Installeren is de tricky part.(via new hardware in configuratie doen)
Voor de rest tevreden.
Kan nu met de radeon VE ook dvd's hardwarematig afspelen, maar prefereer nog steeds de dxr2.(Regiovrijgemaakt)
dxr2 regio vrijgemaakt? hoe doe je dit want ik heb een nec dvd speler (5700a) en die is niet regiovrij nog.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Problemen en oplossingen die ik gevonden heb voor DXR kaarten:

Systeem hangt na tijdje afspelen:
- Meestal is dit een teken dat de DVD-ROM drive (of dus de DVD-disk zelf) te heet wordt, kan aanraden om zowel onder als boven de DVD-ROM drive MINSTENS een 5.25" slot vrij te houden.

Systeem hangt direct bij spelen:
- IRQ conflict met ander device, soms verborgen en niet direct zichtbaar in apparaatbeheer, oplossing is vaak om de DXR kaart in het BIOS een eigen IRQ te geven.

Geluid loopt niet synchroon:
- Bekend probleem indien het geluid via de geluidskaart komt en het beeld over de DXR kaart loopt...
Enige oplossing wat vaak maar niet altijd helpt is om de audio uitgang op de DXR kaart te gebruiken
(probleem is dan dat afhankelijk van de DXR kaart een externe versterker met dolby digital nodig is, ligt dus aan de eigen situatie of dit mogelijke oplossing is)
- Soms is er ook nog teveel verkeer op de PCI bus en krijgt de geluidskaart de data niet tijdig aangeleverd...oplossing hiervoor kan zijn om de geluidkaart op een ander PCI slot te zetten, en wel een met hogere prioriteit (kan 't door elkaar halen maar geloof dat dat 't slot is dichter bij de AGP poort, anders is 't 't PCI slot 't verste van AGP af..)

Tja dat waren ze wel zo'n beetje...kan zijn dat ik nog wat vergeten ben..hmm

Afgezien van die problemen, die toch wel op te lossen zijn zijn het zeer goede kaartjes...vooral om dus direct DVD op TV/Video te draaien..
Ok, voor DVD op desktop niet zo geschikt als je systeem redelijk op to date is, maar voor mensen met een pentium-200 en een simpel S3 grafisch kaartje zijn deze kaarten weer ideaal...

Alleen jammer dat ze bij installatie wat krengerig zijn, maar dat zijn wel meer producten en "partners" :P

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1