Me CD-Rom speler werkte altijd goed in linux (Mandrak 9.0). Maar nu was ik een beetje aan het prutsen met m'n lilo.conf, en in diezelfde tijd had ik even een spel gedeïnstaleerd (SoF). En na een reboot werkt me cd-rom speler niet meer.
Ik kon in me lilo.conf niet veel vinden wat met me cd-rom speler te maken zou kunnen hebben, maar ik post me lilo.conf voor de zekerheid er maar even bij..
boot=/dev/hda
map=/boot/map
vga=788
keytable=/boot/us-latin1.klt
prompt
nowarn
timeout=30
message=/boot/message
menu-scheme=wb:bw:wb:bw
image=/boot/vmlinuz
label=Linux
root=/dev/hda3
initrd=/boot/initrd.img
read-only
image=/boot/vmlinuz
label=FailSafe
root=/dev/hda3
initrd=/boot/initrd.img
append="failsafe devfs=nomount hdc=ide-scsi"
read-only
other=/dev/hda1
label=WinXP
table=/dev/hda
other=/dev/fd0
label=Floppy
unsafe
Ik heb wel een paar keer die FailSafe gedraait, en daar staat iets van ''nomount'' in. Maar als ik linux gewoon opstart dan doet de cdrom het ook niet.
Nou weet ik echt niet waar het door komt dat me cdrom het niet meer doet.
Mischien dus door me lilo.conf, maar dan weet ik echt niet hoe ik hem weer aan de praat krijg. En mischien kan het dat een uninstaller van dat spel me cdrom uitschakelde, maar dat lijkt me toch sterk.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet een mogelijkheid om me cdrommetje weer aan de gang te krijgen?
b.v.d.
Owjah en tijdens het booten zegtie bij alles ''OK'', nergens een FAILED ofzo.
Ik kon in me lilo.conf niet veel vinden wat met me cd-rom speler te maken zou kunnen hebben, maar ik post me lilo.conf voor de zekerheid er maar even bij..
boot=/dev/hda
map=/boot/map
vga=788
keytable=/boot/us-latin1.klt
prompt
nowarn
timeout=30
message=/boot/message
menu-scheme=wb:bw:wb:bw
image=/boot/vmlinuz
label=Linux
root=/dev/hda3
initrd=/boot/initrd.img
read-only
image=/boot/vmlinuz
label=FailSafe
root=/dev/hda3
initrd=/boot/initrd.img
append="failsafe devfs=nomount hdc=ide-scsi"
read-only
other=/dev/hda1
label=WinXP
table=/dev/hda
other=/dev/fd0
label=Floppy
unsafe
Ik heb wel een paar keer die FailSafe gedraait, en daar staat iets van ''nomount'' in. Maar als ik linux gewoon opstart dan doet de cdrom het ook niet.
Nou weet ik echt niet waar het door komt dat me cdrom het niet meer doet.
Mischien dus door me lilo.conf, maar dan weet ik echt niet hoe ik hem weer aan de praat krijg. En mischien kan het dat een uninstaller van dat spel me cdrom uitschakelde, maar dat lijkt me toch sterk.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet een mogelijkheid om me cdrommetje weer aan de gang te krijgen?
b.v.d.
Owjah en tijdens het booten zegtie bij alles ''OK'', nergens een FAILED ofzo.