Weerstand doorgebrand in Alecto mixer

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48
Ik heb onlangs een defecte Alecto Video/Audio-mixer gekocht. Nadat de bedrading weer aan elkaar gesoldeerd was, bleek het probleem wat groter dan gedacht: Er is een weerstand finaal doorgefikt. De kleurcodering is niet meer zichtbaar, zodat ik niet weet welke er voor in de plaats te solderen.

Het betreft de weerstand direct naast de DC ingang, zoals je al verwacht :)

Is er hier wellicht iemand die ook zo'n mokkel heeft, en die de juiste kleurcodering kan achterhalen?

O ja, er staat geen type-aanduiding op de mixer.

[ Voor 0% gewijzigd door Rollerjooster op 07-10-2002 23:38 . Reden: type-aanduiding ]

Forza Mucca!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

heb je er misschien een foto van, dat zoekt wat makkelijker :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Wokkels schreef op 07 oktober 2002 @ 23:43:
heb je er misschien een foto van, dat zoekt wat makkelijker :)
Ik zit nu naast die mixer van Rollerjooster. Ik probeer hier even een brakke webcam uit. Hoop dat het helpt :)

Verwijderd

Onder kunstlicht valt er hier helaas geen herkenbare foto te produceren. Veel dichter dan de volgende komen we niet in de buurt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vdbrink2/alecto.jpg

Ik zal morgen proberen een betere foto van het gemolesteerde weerstandje te plaatsen...

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

hmmmm

dit schiet niet echt op nee....

kijk morgen nog wel ff dan....

Permanent wintericon!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Meet de weerstand alsnog door...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48
Aetje schreef op 08 oktober 2002 @ 00:18:
Meet de weerstand alsnog door...
Op zich geen probleem, ware het niet dat 'ie zwartgeblakerd is. Dus dat zal ongeveer weerstand 0 worden gok ik :)

Forza Mucca!

Verwijderd

Vergis me als ik fout zit ,
Als er geen verbinding is , dan kan de weerstand toch niet 0 zijn ??? Dat betekent juist dat hij heel goed geleid , Hij zou eigenlijk een onmogelijk hoge weerstand moetten aangeven , overload ofzo .... imho

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 06:54:
Vergis me als ik fout zit ,
Als er geen verbinding is , dan kan de weerstand toch niet 0 zijn ??? Dat betekent juist dat hij heel goed geleid , Hij zou eigenlijk een onmogelijk hoge weerstand moetten aangeven , overload ofzo .... imho
klopt helemaal. maar daar gaat het toch helemaal niet om in dit topic :?

Permanent wintericon!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Rollerjooster schreef op 07 oktober 2002 @ 23:36:
...
O ja, er staat geen type-aanduiding op de mixer.
Ook niet iets bij het serie nummer? -of- is het serie nummer het modelnummer?

Nouw, in ieder geval: probeer die weerstand toch ff te meten... wie weet...
(haal hem wel eerst uit de print, anders meet je alle andere componenten ook mee)...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Met daglicht wordt het niet veel beter. De webcam is dan ook de cheapest van de el-cheapo's.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vdbrink2/alecto2.jpg
Hier nog de weerstand zelf, de buitenste twee banden van de kleurcodering zijn goud en geel, de binnenste twee onherkenbaar verbrand.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vdbrink2/weerstand.jpg
Ik heb de weerstand doorgemeten, de multimeter geeft een weerstand van 1 (geen geleiding) op alle standen. Wel is nu het typenummer bekend, het is een vmx-600.

Dus, is er iemand met eenzelfde apparaat die bereid is een schroevendraaier ter hand te nemen?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11
kan je niet ff proberen om de weerstandschoon te vegen

Verwijderd

Een MP bestaat meesta uit meerdere kanalen die allemaal hetzelfde eruit zien kwa opbouw, dus mijn suggeste check ff in een ander kanaal en dan vind je hoogstwaarschijnlijk wel de juiste waarde. Maar als het iets in de voeding is zou ik het zo ook niet weten

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Als je een beetje thuis bent in elektronica kun je meschien het schema tekenen van dat stuk.
Dan kun je zien wat er ongeveer in moet. Zo te zien is het geen ingewikkelde multilayer dus dat moet niet zo'n groot probleem op leveren.

PGEQRZEM

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 20:12:
Een MP bestaat meesta uit meerdere kanalen die allemaal hetzelfde eruit zien kwa opbouw, dus mijn suggeste check ff in een ander kanaal en dan vind je hoogstwaarschijnlijk wel de juiste waarde. Maar als het iets in de voeding is zou ik het zo ook niet weten
Gaat hier waarschijnlijk niet op, het is een weerstand aan de kant van de DC ingang. Grote kans dus dat je niet even "in de spiegel" kan kijken...
Hoewel, proberen te kijken kan geen kwaad...

Alles kan stuk.

Pagina: 1