Asus A7A 266 wie heeft er problemen mee?

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hi, ik heb al een tijdje een Asus A7A mobo met daarop een AMD XP 1800+ met 256mb sdram 133 (zie sig voor verdere specs) maar me systeem is zo onstabiel als de ***** :(

Net bijvoorbeeld: de livestream van Nasa hielt het constant nog geen 20sec vol, games idem en scrollen is vaak al dodelijk.

Het lijkt er dus op dat iedere keer dat me pc iets moeilijks moet doen op grafisch gebied dan loopt ie vast.

Dus ik uiteindelijk ten einde raad na formats, driver updates en bios flashes een nieuwe GPU gekocht maar nogsteeds hetzelfde probleem :( Alleen dan NOG vaker :'(

AGP 2x of 4x maakt niet uit, voeding is stabiel en de temps zijn ook goed.

Als me bak vastloopt bevriest het beeld en hoor ik ff een harde ruis/piep door me boxen voor ong. 0,1s en daarna blijft het geluid hangen (niet de knars, maar de muziek die ik op dat moment draaide)

Dus wie van de tweakers heeft er een geweldig Asus mobo met ALi sjipset? En hebben jullie ook veel problemen?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:33

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Mijn vriendin heeft een pc met die plank en het is idd ff flink knutselen om hem stabiel te krijgen. Uiteindelijk is het wel gelukt, mede dankzij een 450 Watt voeding. Ik heb het idee (maar da's persoonlijk) dat je echt een belachelijk grote voeding nodig hebt voordat hij stabiel draait. Ik mag trouwens ook hopen dat je alle ali drivers hebt geinstalleerd? Welk OS draai je trouwens?

Edit: in profielen kijken is lastig... |:(

Heb je trouwens asus PCprobe geinstalleerd, of MBM? Wat doen je voltages? In het bios wel eens alle fail-safe defaults geladen? Heb je ook de problemen nog als je op een 100 i.p.v. 133 MHz bus draait?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• LeonM
Volgens asus probe zijn de voltages goed, de rest van je tips zal ik morgen wel ff proberen, maar 100Mhz FSB ipv 133Mhz FSB heb ik toch liever niet, dan wordt me systeem helemaal traag :(

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik heb dat bord ook, draait redelijk bij mij. Alleen zou ik die Ali drivers voor IDE niet gebruiken. Die gaven bij mij problemen. Heb je wel een beetje een recente bios? De oudere bios versies staan erom bekend dat ze problemen geven met grafisch werk, de laatste final is 1011 geloof ik.

• LeonM
weertenaar schreef op 08 oktober 2002 @ 08:08:
Ik heb dat bord ook, draait redelijk bij mij. Alleen zou ik die Ali drivers voor IDE niet gebruiken. Die gaven bij mij problemen. Heb je wel een beetje een recente bios? De oudere bios versies staan erom bekend dat ze problemen geven met grafisch werk, de laatste final is 1011 geloof ik.
Die ALi drivers deden het bij mij ook niet nee, en ik heb de laatste bios ja :/

Verwijderd

ligt aan die klote chipset Ali

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:05
Ik heb dezelfde mama plank en totaal geen problemen

Hieronder de specs.

AMD XP 2100+ met spire copperking 2
512 Mb DDR ram
Asus GF 3 ti 200
20 en 40 GB harde schijfen (maxtor en seagate)
300 watt noname voeding

Dit alles met de 1011 bios en de laatste ALI AGP drivers

Verwijderd

Had ik ook maar toen ik een 400 watter erin had gezet en meer intern (128SDRam133 --> 512SDRam133) liep die zoals nu.. zeer lekker ;)
Pagina: 1