sitecom router met chello

Pagina: 1
Acties:

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Hoi ik heb de sitecom router dc201 met chello bij vrienden geinstalleerd. Het internet werkte ook gewoon maar na een tijdje internetten en vescheidende sites te bezoeken kom ik uit op de chello installatie pagina. Die sites die je dan al bezocht hebt kun je dan nog steeds gewoon bezoeken. Wie weet een oplossig voor dit probleem. er staat de nieuwste firmware op 1320b

DDPEEKIW

Verwijderd

Wat bedoel je eigenlijk met 'dan kom ik uit op de chello pagina'? Betekent dat, dat hij zomaar op komt dagen (Ik neem aan dat je de instellingen voor de router bedoelt...)? Als het goed is moet hij dat namelijk helemaal niet weergeven als je er niet om vraagt.

• eviltweaker
Nee als je dan bijvoorbeeld www.hotmail.com intypt dan kom je uit op de chello installatie pagina waar je chello kan installeren. De router werkt trouwens samen met een terrayon pro modem

DDPEEKIW

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Je bedoelt de APS-pagina (Automatic Provisioning System). Die pagina wordt weergegeven zodra de gateway je mac-adres niet herkent, in dit geval het externe mac-adres van de router. Elke keer als je een andere netwerkkaart (of dus een router) aan je modem hangt moet het nieuwe mac-adres bij Chello worden geregistreerd.

Hoe kan het dan dat je toch op enkele pagina's kon komen? Waarschijnlijk doordat het nieuwe mac-adres nog niet was geverifieerd ofzo of doordat de pagina's uit de cache van je browser kwamen.

Wat moet je doen? Dat hangt van het type modem af. Wat voor modem is het?

Verwijderd

Ik heb ook een sitecom, dus dat zal wel dezelfde zin (die met 4 poortjes) en je kan daar onder: Advanced - Mac Address je mac van je PC zetten, zodat Chello weer denkt dat jij jij bent. Ik hoef dat niet te gebruiken ivm adsl, maar dat schijnt iets normaler te zijn bij kabel. Gewoon 'Copy from PC' doen.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

jbbrans

Ook ik had/heb dat probleem met m'n router en chello. Met de ene computer lukt het surfen nog wel gewoon maar met de ander wordt je doorgestuurd naar die service pagina.

De oplossing die ik heb gevonden is om in de setup van je router, de dns servers te veranderen naar de dns server van een andere (bijv. een gratis) provider.
Deze ip-adressen zijn meestal te vinden op de help pagina van die providers.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Verhip, en ik kon het bij die kennis van mij niet vinden via het normale menu (nee niet hier, ik vind 1 pc genoeg :)). Vond wel op de Sitecom-site in de FAQ als antwoord dat dit die vrienden op de betreffende configuratiepagina brengt.

Firmware 1320b is overigens d8 ik niet de laatste (alhoewel de meuk dat wel beweert); heb 2 nieuwere op de site gezien..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• eviltweaker
Het macadres had ik ook al veranderd en het internet heeft ook gewoon een paar dagen goed gewerkt, maar het maffe nu is dat sommige pagina's wel werken en andere niet. Ook als je de cache van de browser leeghaalt. je kan bijvoorbeeld wel msnen maar niet e-mailen en wel www.tucows.com maar niet naar tucows.chello.nl en je kan van tucows.com ook gewoon programma's downloaden dus dat wordt niet uit de cache gehaald.

DDPEEKIW

Pagina: 1