Toon posts:

win2k fout bij verplaatsen map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in win2k een map heb leeggemaakt door bv alle submappen te verplaatsen, kan ik die map zelf vervolgens niet meer verwijderen. Ik krijg dan de melding:
Kan map niet verwijderen: Er heeft zich een fout voorgedaan bij het delen. De bron- of doelbestanden zijn mogelijk in gebruik.
Dat laatste is niet het geval, er staan niet eens bestanden in die map. Het lijkt er op dat de verkenner op de een of andere manier achter loopt mbt het al dan niet in gebruik zijn van die map. De verkenner afsluiten en weer openen helpt niet. De computer opnieuw opstarten wel. Dit is natuurlijk niet echt een optie.
Is er misschien een soort update time die ingesteld moet worden?
Ik heb al behoorlijk wat afgezocht naar een oplossing, maar tot nu toe lijk ik de enige met dit probleem.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Is er niet toevallig een service of programma, die gebruik maakt van deze directory?
Misschien is het handig om de naam van deze directory op te geven. Het kan zijn, dat een medetweaker deze herkent en de applicatie en/of service kan doorgeven, die deze map vasthoudt.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet dat dit probleem aan één of meerdere specifieke programma's gebonden is.

Ik ben dit ook al meerdere malen tegengekomen, met random directory's die maar niet weg wilden, ook niet na een reboot. De ene keer willen ze wel opeens weg en de andere keer niet, maarja.. daar heb je altijd nog DOS en Linux voor ;)

Waardoor het komt weet ik niet, misschien is er iemand anders die het wel weet :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het probleem dat w2k heeft is dat hij een map probeert te openen waar niks instaat, daarom krijg je die error.

Beetje een rare bug idd, wat je moet doen is een rechtermuisklik op die map zonder hem eerst aan te klikken, gewoon muis erop > rechtermuisknop en DAN verwijderen, dan werkt het namelijk wel. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Osiris op 08-10-2002 08:14 . Reden: Typo ]