Toon posts:

Sony DV camera: studio DV? iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mogguh,
heb een sony DV camera en wil opgenomen filmpjes naar m'n PC sturen.
ik neem aan dat ik een kaart, kabel en software nodig heb.
"Studio DV" lijkt alles te hebben, maar heb toch een aantal vraagjes:

1) hoe zie ik welke versie software hierbij zit (v8 is de niewste dacht ik)
2) werkt andere software ook met deze kaart?
3) waarom niet gewoon een losse firewire kaart en kabel kopen?
4) en welke merk kaart dan?
5) firewire kabels 4/4 4/6 6/6 - wat is het verschil?
6) leuke site met antwoorden?

thnx!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 17:21

Snijkoek

Metal up your ass

1) Bij de nieuwste zit versie 8, bij oudere (die gedumpt kunnen worden) versie 7 die ook niet slecht is
2) Elk ander pakket wat met bewegend beeld om kan gaan
3) Is ook mogelijk maar dan heb je er dus geen legale software bij en zal je het dus moeten kopen
4) Bij die van SiteCom zit tegenwoordig de uitgeklede versie van Adobe Premiere wat helemaal niet verkeerd is
5) 4-4 = notebook-camera, 4-6 = camera-computer, 6-6 computer-computer. Dit is gangbaar, andere combies zijn ook mogelijk (notebook met 6pins aansluiting bijvoorbeeld)
6) geen idee... Google?

Verwijderd

Topicstarter
thnx!
zat op snogard.de te kijken, heb vakantie en wilde daar morgen even gaan shoppen en heb me suf gezocht, vooral voor de 4-4 4-6 en 6-6 bekabeling ;-)

en info over welke kaart en welk proggie te gebruiken is moeilijk te vinden
zit nu op www.nonlineair.nl te lezen - behoorlijk goed verhaal

PS - geinig plaatje van Eddie

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 17:21

Snijkoek

Metal up your ass

Graag gedaan ;)

Er zijn natuurlijk heel veel verschillende kaarten met verschillende mogelijkheden te koop. Sommigen van Pinnacle bijvoorbeeld zijn met verschillende doeleinden ontwikkeld. Zoals wil je exporteren naar DVD/CD (brandsoftware ingebakken) of juist naar VHS (analoog uit). Dit is natuurlijk een beperkte selectie van de mogelijkheden.

Bedenk daarom van te voren goed wat je wilt en hoeveel je ervoor uit wilt geven. Als je alleen wilt capturen volstaat een kaart van 25 Euro prima. Wil je nog wat extra's qua soft- of hardware, heeft het inderdaad veel nut om goed rond te kijken naar wat je precies wilt. :)

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 01:10

FXR1340

WTSHTF

Je kan met een firewire gewoon film van je DV camera naar de pc sturen. Met Pinnacle studio 7 of 8 kan je de film capturen.
1 uur DV kwaliteit is ongeveer 14 gig :(

Win XP bijvoorbeeld herkend je DV camera zonder problemen als je die via firewire aansluit.

Dus voor gewoon film van DV camera naar pc is firewire ruim voldoende en niet duur. Ga je verder met bewerken dan zal het ook meer geld kosten, zijn genoeg leuke kaartjes met leuke features te krijgen.

Als je op de hoogste resolutie captured denk dan wel om de harde schijf ruimte.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

Topicstarter
nog een bepaald merk kaart aan te raden of juist van af te blijven?

had vandaag bijvoorbeeld tekram op mijn bestellijst, maar bleek uitverkocht. andere was van allnet of pixelview. Scheelt allemaal maar een paar eurotjes...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 23:08 . Reden: tikvaut ]

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 01:10

FXR1340

WTSHTF

Heb zelf dus een firewire gekocht voor 35 euro incl Ulead software en een kabel.
Er staat alleen geen merk op de doos vermeld. Volgende gegevens staan op de doos:

Firewire IEEE 1394A card, for best ports connection, SB-FW323-3I en SB-FW6306-3I. VIA VT 6306 ports. 3 keer externe en 1 keer interne poort.

Ik heb de kaart gekocht bij Oke pc in Bergum (friesland). Weet niet of er veel verschil is in kwaliteit van verschillende merken firewire kaarten.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Pagina: 1