Toon posts:

Epox 8KHA+ mobo probleem...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eind vorig jaar een Epox 8KHA+ mobo (met een Athlon 1600+ en 256 Mb DDR erop geprikt). Ik draai WIn98 SE en heb DMA aan staan. Asus Geforce 3 Ti200 en een simpele ethernetkaart voor internet. En een SB Live! 1024. That's it.

Nu heb al die tijd al een soort last van traag wordende harddisk bij 'grote' handelingen.

Voorbeeld: als ik schijfoptimalisering uitvoer duurt het proces erg lang, vooral als ik het uitgebreid doe (de hd (30 gb, de helft vol) hersorteren en defragmenteren). Na 4 uur is 'ie dan op 50 procent... Da's toch te gek?

Ander voorbeeld: als ik ik een map met heel veel mb's weggooi, gebeurt het regelmatig dat het betreffende window vastloopt. Dat duidt ook op problemen met betrekking tot de hd. Maar het ligt niet aan de hd, want onlangs heb ik een ander erin gehangen en die heeft hetzelfde. Een IDE probleem, lijkt het.

Wat kan dit zijn...? Als ik nu een hd wil optimaliseren moet ik er een hele dag voor uit trekken!!!

Heeft iemand anders ook dit probleem...? Gehad...?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zelf niet, maar Windows XP en NTFS doet werkelijk waar wonderen. Scheelt aanmerkelijk, je swapfile zou ook wel erg gefragmenteerd kunnen zijn. Dat is meestal ook traagheid veroorzaakend zeg maar.

Ik zou em eens helemaal defragmenteren met Norton Speeddisk, da's veel beter dan die standaard Win98 prut

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Nuts&Bolts. Ik heb een vast swapfile van 500 Mb en dat heb ik zo laten defragmenteren dat 'ie als geheel een vast plekje heeft. Daar ligt het dus niet aan...

Tja, misschien wordt het tijd voor XP. <aar ja, da's toch weer zwaarder voor je sys. Moet er geheugen bij en zo. En XP vind ik toch ook niet echt goedkoop...