[Linux] Muis afwijking

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort Redhat 7.2 op mn laptop staan (met KDE 2) en er gaat iets fout met de muis. Als ik er een externe PS/2 muis op aansluit gaat alles goed en zijn er geen problemen. Als ik echter het ingebouwde muisding (zo'n staafje tussen het toetsenbord) gebruik krijg ik na een tijdje dat de cursor afwijkt. Als ik gewoone en tijdje aan het surfen ben werkt ie goed maar plotseling gaat ie afwijken :? En dan bedoel ik als ik de muiscursor ergens boven houd, en vervolgens klik, dat hetgeen wat een centimeter naar links staat aangeklikt wordt.. dus bijv. als ik in mijn topic titel (Muis afwijking) het woordje ' afwijking' wil selecteren, dat in werkelijkheid het woordje ' muis' geselecteerd wordt :(

Iemand een oplossing? (het gebeurt dus alleen met de interne muis, en pas na een paar minuten, niet direct dus)

Verwijderd

Laat me raden... Compaq??? Ik heb precies hetzelfde gehad op mijn Compaq laptop en heb het echter nooit kunnen oplossen. Ik heb inmiddels een nieuwe laptop (overigens ook compaq), en die doet het wel normaal... Als je het ooit weet op te lossen ben ik erg benieuwd wat het nu is geweest.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee het is een toshiba 1800, maar die muis zal wel hetzelfde zijn. Maar het vreemde is dus dat ie in het begin wel goed werkt. Pas na een tijdje (kwartier, half uur ofzo) gaat ie ineens zo raar doen. En dan doe ik volgens mij niks bijzonders, gewoon een beetje surfen. Eerst met Mozilla, en toen ik dacht dat het misschien daar aan lag heb ik gereboot en ben met Konqueror gaan surfen, maar na een tijdje begon het weer. :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Misschien dat je het kunt "oplossen" (tis geen oplossing maar een workaround) door gpm te draaien, en dan gpm je muis te laten afhandelen en doorgeven aan X.
Hiervoor moet je gpm draaien en instellen als repeater, en dan in X /dev/gpmdata als mouse device gebruiken (met als protocol datgene wat je gpm laat repeaten).

Verwijderd

Klopt... Bij mij gebeurde precies hetzelfde. Ook gewoon na een half uur prima te werken onstaat ineens de afwijking.
Verder heb ik de gpm-suggestie van Deadinspace ook eens geprobeerd. Maar helaas dat werkte bij mij ook niet.