Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Toetsenbordverlichtingsmod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mijn toetsenbord eens zo aanpassen dat er blauwe gloed van ledjes onder de toetsen vandaan komt, hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb al 3mm blauwe ledjes besteld, ik denk zoiets als 'toetsenbord openschroeven, ledjes vastlijmen onder de toetsen, ledjes aansluiten en weer dicht', maar dit gaat vast niet zo simpel. Iemand bijvoorbeeld enig idee hoe ik aan 3,6V voor de ledjes kom? Ik ga geen batterijen in mun niet-draadloze tb proppen :D

Verwijderd

dan moet je een glowstring nemen zover ik weet

die kan je vinden bij
www.xxlcases.nl

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:21:
Ik wilde mijn toetsenbord eens zo aanpassen dat er blauwe gloed van ledjes onder de toetsen vandaan komt, hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb al 3mm blauwe ledjes besteld, ik denk zoiets als 'toetsenbord openschroeven, ledjes vastlijmen onder de toetsen, ledjes aansluiten en weer dicht', maar dit gaat vast niet zo simpel. Iemand bijvoorbeeld enig idee hoe ik aan 3,6V voor de ledjes kom? Ik ga geen batterijen in mun niet-draadloze tb proppen :D
Geen eens ff meten op de input vanaf de ps2 poort ? of heb je toevallig een usb bay onder je keyboard zitten ? Dan kan je daar 5 volt vandaan halen ?

Oh edit ! ik heb het meetwerk ff door google laten zoeken:
http://www.indiacam.net/pinout/pinoutkeyboard.html#2

Verwijderd

Topicstarter
Nee is gewoon een ps2 poort, alleen heb ik mun multimeter gemold dus da moet dammaar w88 tot ik tijd heb om un nieuwe te kopen :)
Edit:
volgens mij is je linkje overleden :/

Verwijderd

Topicstarter
Kijk es aan, ik heb al een prima site gevonden:
http://www.ctips.com/ps2.html
Voor wie geen tijd heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.ctips.com/plugs/ps2f.gif
PinFunctie
1Data
2-Reserved-
3Ground
4+5 Volts
5Clock
6Reserved

Dus ik zou um aan pin 3 en 4 moeten hangen

Met de LED calculator heb ik al berekend dat ik voor 1 ledje dan een 82 ohm weerstand nodig heb, maar als ik er dan 2 parallel aansluit, moet ik dan de 20mA veranderen in 40mA bij dat rekenprogrammaatje of hoe zit dat?

Verwijderd

Iemand bijvoorbeeld enig idee hoe ik aan 3,6V voor de ledjes kom?
Waarom precies 3,6 V, op 3 V doen ze het waarschijnlijk ook prima. Maar als je perse 3,6 V wil hebben (is dit de max. spanning, die er op mag?), moet je op zoek naar een adapter die 7,2 V kan leveren. Ze zijn er wel, maar dan moet je wel bij de elektro-speciaalzaken gaan zoeken, denk ik. Dan sluit je allemaal serieschakelingen van 2 leds parallel op elkaar aan.

Neem je genoegen met 3 V (dus met iets minder fel licht), dan kun je volstaan met een simpele universele adapter van netspanning naar 12 V. Dan maak je dus serieschakelingen van 4 leds, en sluit je die parallel op elkaar aan.

Maar om een 2e draad aan je toetsenbord kom je niet heem waarschijnlijk. Want wordt de stroomsterkte niet een beetje erg groot, op de manier, die je hierboven beschrijft? Een paar ledjes zal wel gaan, maar ik zou er op deze manier niet teveel aan hangen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Keyboard%20Mod%201/resultaat3.jpg

Check het artikel bij Heatseekerz

Verwijderd

Topicstarter
Als dat pinnetje +5 volt levert en ik met dat prog kan berekenen wat voor weerstand er tussen moet, waarom moet er dan een tweede kabeltje aan mun tb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:49:
Als dat pinnetje +5 volt levert en ik met dat prog kan berekenen wat voor weerstand er tussen moet, waarom moet er dan een tweede kabeltje aan mun tb?
Die weerstand zorgt er alleen maar voor, dat je op 3,6 V uitkomt. Ik neem aan, dat er ook een beperking op zo'n PS/2 poort zit qua stroomsterkte. Het aantal Watt, dat geleverd kan worden. Maar ik had in het begin eigenlijk meer het idee, dat je onder iedere toets een ledje wou gaan zetten (heb je ook meteen een verwarmd toetsenbord) . Als het er niet zoveel zijn, zal het wel gaan. Zo'n ledje neemt niet zoveel Watt.

Stroomsterkte moet Ampere zijn natuurlijk.....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:49:
omdat je ps2 poort niet echt bedoeld is om zoveel stroom te leveren

Repareren doe je zo.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:46:
[...]

Waarom precies 3,6 V, op 3 V doen ze het waarschijnlijk ook prima. Maar als je perse 3,6 V wil hebben (is dit de max. spanning, die er op mag?), moet je op zoek naar een --knip-knip-blablabla--niet een beetje erg groot, op de manier, die je hierboven beschrijft? Een paar ledjes zal wel gaan, maar ik zou er op deze manier niet teveel aan hangen.
Op deze manier blaas je dus je LEDs op :)

ALTIJD een weerstand meeschakelen, dit om de stroom te beperken. Anders kun je snel weer nieuwe dure blauwe led's kopen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

FragFrog schreef op 07 oktober 2002 @ 23:00:
[...]

ALTIJD een weerstand meeschakelen, dit om de stroom te beperken. Anders kun je snel weer nieuwe dure blauwe led's kopen ;)
Zit wel wat in inderdaad. Natuurkunde tweede klas ......
|:(

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
FragFrog schreef op 07 oktober 2002 @ 23:00:
[...]

Die blauwe leds zijn helemaal nie zo duur :9

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Eskimootje schreef op 07 oktober 2002 @ 23:08:
[...]

Die blauwe leds zijn helemaal nie zo duur :9
precies kijk hier maar eens, http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=124

ik ga dit denk ik ook maar eens doen :)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat een beetje -offtopic- mensen, kan ik die leds nou wel of nie aan de +5 in de PS2 poort hangen (met een goeie weerstand ertussen dan)

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 16:41
zeker

ik heb m'n kast opgetogen (kerstboom effect) met ledjes met een weerstandje ervoor met een kousie erom direct op de 5V vanaf m'n molex gaat geweldig

• Eskimootje
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:24:
Dit gaat een beetje -offtopic- mensen, kan ik die leds nou wel of nie aan de +5 in de PS2 poort hangen (met een goeie weerstand ertussen dan)
Ligt eraan hoeveel ledjes je gebruikt maar ik denk het niet je ps2 kan maximaal zo'n 200 milli ampere trekken. dus dat zijn 10 ledjes daarbij heb je er al 3 inzitten en ook trekt het toetsenbord zelf nog wat.

Verwijderd

Topicstarter
jah vanaf je molex git ut wel, maar mijn vraag is of de PS2 poort dat ook trekt, 47 ledjes (!)

Verwijderd

Ligt eraan hoeveel ledjes je gebruikt maar ik denk het niet je ps2 kan maximaal zo'n 200 milli ampere trekken. dus dat zijn 10 ledjes daarbij heb je er al 3 inzitten en ook trekt het toetsenbord zelf nog wat.
Daar was ik dus al bang voor. Ik kon het zo snel alleen niet vinden.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik zou even netjes een extra kabeltje nemen om die ledjes van spanning te voorzien, want een kapotte PS2 poort betekent in principe dat je óf een nieuw mobo moet, óf een USB ramplank moet kopen. Dikke €€€ dus.

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 10:08
Die is wel koel... :9~

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
je kunt ook een 5V draadje naar je tobo laten lopen, via andere kabel :+

Verwijderd

zo komt mijn ramplank er ook uit zien :P hehe heb net een stoot ledjes besteld bij IA :P pics komen als ik terug ben van vakantie... de ledjes ook pas btw

Verwijderd

Als je ergens een glowstring vandaan hebt, in dit artikel legt Pureoptical uit hoe je het kan inbouwen.
http://www.ccmod.com/howto.php/8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar es 50 ledjes bij die IA besteld (3mm blauw natuurlijk 8)), heb zelfs eerst gekeken of ut paste, past perfect :)
Ik ga dus een aparte voedingskabel inbouwen zoals het op heatseekerz staat, heb vandaag ff bij de technica een schakelaartje, twee female en twee male DC stekkertjes gehaald, en 1,5m twee aderig draad.
Pics krijgen jullie misschien nog wel als ik de ledjes en tijd heb

(kingofdos, wat zie ik daar? supaplex? KEWL! :D)

Verwijderd

Is een leuk idee, maar ff realistisch. Zo'n mod is mooi in het donker, maar dan zie je niet wat er op je toetsen staat. Dus wel leuk om te maken, niet erg handig in gebruik. Verder wel handige tips over die spanningsbronnen

Verwijderd

Topicstarter
De echte tweaker wéét waar zun toetsen zitten, je moet alleen ff weten waar het toetsenbord begint en eindigt, en daar is deze mod perfect voor. Ik kan blindtypen, maar dan moet ik wel eerst het begin en eind van het toetsenbord hebben gezien. Enneeh je kunt later je toetsen natuurlijk ook doorzichtig maken :9~

• Eskimootje
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:41:
Ik heb maar es 50 ledjes bij die IA besteld (3mm blauw natuurlijk 8)), heb zelfs eerst gekeken of ut paste, past perfect :)
Ik ga dus een aparte voedingskabel inbouwen zoals het op heatseekerz staat, heb vandaag ff bij de technica een schakelaartje, twee female en twee male DC stekkertjes gehaald, en 1,5m twee aderig draad.
Pics krijgen jullie misschien nog wel als ik de ledjes en tijd heb

(kingofdos, wat zie ik daar? supaplex? KEWL! :D)
* Eskimootje gaat die ook maken :D maar dan met 3 verschillende kleurtje (groen / blauw /rood). Ik hoop alleen dat ze op de HCC dagen schakelaartjes verkopen ergens.

Verwijderd

Topicstarter
rood vind ik zo'n standaardledkleur, net als dat geelgroen, maar neon groen is echt :9~
En het moet er natuurlijk wel kewl uitzien, en red is zo hot :P
Pagina: 1