Toon posts:

duitse versie van instructie lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kent er de duitse versie van instructie lijst??
ik moet weten wat OB betekent.
het gaat hier om een bouwsteen (daar staat de B in OB ook voor)

in de OB programmeer je hoe het programma verder moet verlopen, het eerste type bouwstenen dus.

wie kan me hiermee helpen?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

ik snap eigelijk totaal niet wat je bedoelt :) Misschien kan je het even beter uitleggen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Ik snap er ook niets van, misschien kun je eerst eens duidelijk maken over welke taal je het hebt enzo....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
instructie lijst is een taal in het programmeren van PLC's
je hebt ladderdiagram, logische blokken, functie lijst en nog een paar.

bij het programmeren van een PLC met behulp van functielijst kan je alles opdelen in bouwstenen en netwerken (de netwerken zitten IN de boustenen)
net als de functies/procedures en units bij delphi.

maar bij instructielijst hebben de SOORT bouwstenen verschilende namen.
een van die namen is OB (in het duits dan), en ik moet weten wat dit is in nederlands

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wij moeten dus gezellig gaan gokken wat OB kan zijn in het nederlandsch? Tja ik ben er nog niet achter wat OB is in 'OB tampons'. Verder ben ik van mening dat ze zelf maar eens moeite moet doen/ andere mensen helpen t.a.v deze lijst : http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/23214

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

offtopic:
ohhh.. plc`s :X
Toen ik nog electro deed moest ik die dingen ook programmeren, maar ik vind het zwaar achterlijk. Je kan veel beter x86 voor veel van dat soort dingen gebruiken omdat dat veel makkelijker te programmeren is ipv dat geklungel :) (Zelfs in een wasmachine zit soms een x86)

Maar ik kan je verder niet helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
niet gokken doos,
sorry hiervoor.

als er mensen zijn die PLC's kunnen programmeren dan weten we welk soort functieblok ik bedoel, ik had niet gehoopt dat mennekes die nix van PLC's afwisten er op zouden reageren met doppe dingen als GOKKEN

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:34:
niet gokken doos,
sorry hiervoor.
:? Jij maakt een topic aan met een onduidelijke titel. En als mensen dan een poging wagen om je mee te helpen ga je commentaar leveren?

[edit]
het was tegen glimi gericht (die is soms ook wel een beetje een doos :P )

[edit2]
Kan iemand de topic titel aanpassen en deze posts trashen?

Verwijderd

Topicstarter
alarmnummer, ken echt nix slecht te melden tegen jou...
dat jij geen fan bent van plc's kan jij nix aan doen, maar je komt tenminste niet met commentaar om andere af te zeiken.

voor mij is instructielijst vanzelfsprekent voor PLC's vandaar dak da vergeten was ok erbij te zette.

maarja, nopu week nog steeds niet hoe het eerste type boustenen heet, duitse afkorting is OB

• EoF
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

EoF

Object bouwsteen

Verwijderd

Organisationsbaustein

Sepans is goed, Google nog beter!

Verwijderd

Topicstarter
thnx thnx thnx thnx
ik heb met google gezocht, maar sommige mensen blijken zelfs beter te zijn met zoeken
echt bedankt

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:40:
alarmnummer, ken echt nix slecht te melden tegen jou...
dat jij geen fan bent van plc's kan jij nix aan doen, maar je komt tenminste niet met commentaar om andere af te zeiken.
"Je mag me niet afzeiken, want dan zeik ik jou af!"
Welkom op dit forum: Als je onduidelijk bent gaan mensen gokken. Als jij daarop gaat schelden dan gaan mensen daarop commentaar geven.

Localhost, sweet localhost

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zie de vorige sprekers
en zie je mail

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Precies. Ik vind dat je wel een beetje rustiger mag reageren hoor. Zorg gewoon dat je een duidelijke post maakt zodat mensen niet hoeven te gokken en te gissen, en check je posts ook in 't vervolg eens op typ - en spellingsfouten. Jouw posts hier in dit topic lezen allesbehalve makkelijk.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.