Na verse install van win XP en de aanschaf wat wat nieuwe (rounded) IDE kabels heb ik het volgende probleem met mijn Acer CDrom drive (56x)
Booten van CD gaat prima, zo heb ik tenslotte ook windows geinstalleerd. Echter sinds gister krijg ik bij elke CD een van de volgende errors :
I/O error in xxx op drive x
XXX.exe is not a valid win32 application
a serious error has occured in xxx
De CD RW die erin hangt doet het echter zonder problemen, dus het ligt niet aan de schijfjes die ik erin stop. (zowel CD-R als CD's)
Ik heb de search gebruikt en als gevolg daarvan het volgende geprobeerd :
master/slave omgedraaid
Windows herkende keurig de nieuwe hardware en heeft alles geinstalleerd, drive wordt dus wel herkend. Ook wat er op de cd staat wordt herkend.
ASPI drivers ge-update. geen resultaat
Andere kabel gebruikt, geen resultaat
Registry aangepast ivm autorun Dword value, geen resultaat
Ik ben een beetje door mijn opties heen, iemand een idee? heb gezocht naar nieuwe firmware maar kan het niet vinden. Als de drive aan bonken zou zijn dan zou ie toch geen cd's meer herkennen?? Ik kan alle files zien op de cd, alleen zijn ze niet toegangkelijk of ik krijg een I/o error, win32 aplication error.
Alvast bedankt voor suggesties
Booten van CD gaat prima, zo heb ik tenslotte ook windows geinstalleerd. Echter sinds gister krijg ik bij elke CD een van de volgende errors :
I/O error in xxx op drive x
XXX.exe is not a valid win32 application
a serious error has occured in xxx
De CD RW die erin hangt doet het echter zonder problemen, dus het ligt niet aan de schijfjes die ik erin stop. (zowel CD-R als CD's)
Ik heb de search gebruikt en als gevolg daarvan het volgende geprobeerd :
master/slave omgedraaid
Windows herkende keurig de nieuwe hardware en heeft alles geinstalleerd, drive wordt dus wel herkend. Ook wat er op de cd staat wordt herkend.
ASPI drivers ge-update. geen resultaat
Andere kabel gebruikt, geen resultaat
Registry aangepast ivm autorun Dword value, geen resultaat
Ik ben een beetje door mijn opties heen, iemand een idee? heb gezocht naar nieuwe firmware maar kan het niet vinden. Als de drive aan bonken zou zijn dan zou ie toch geen cd's meer herkennen?? Ik kan alle files zien op de cd, alleen zijn ze niet toegangkelijk of ik krijg een I/o error, win32 aplication error.
Alvast bedankt voor suggesties