[winXP] progs kunnen niet direct na booten starten*

Pagina: 1
Acties:

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:02
hoi,

voor ik begin: ik heb win xp pro

ik heb een beetje met de search gespeeld maar daarmee heb ik niet precies gevonden wat ik zocht (of het was me niet duidelijk ;) )

ok, ik heb een vraag over cpuidle van windows, ik merkte dat mijn cpu usage in statbar altijd op 100% bleef hangen, toen ik ging kijken hoe dat kwam merkte ik dat cpuidle.exe dat deed. Ik ben er door de search achtergekomen dat windows dat gebruikt om de cpu software matig te 'coolen' ? Maar is het niet juist zo dat ie warm wordt omdat ie op 100% blijft draaien?? :?

Kom ik bij mn andere vraag, als mijn pc aan het booten issie heel erg snel klaar, maar dan kan ik bepaalde programma's niet opstarten (reageerd niet erop), na een minuut lijkt het net op de pc weer wakker wordt en dan doet ie alles wel en dan gaat die nog wat andere programma's staren (kaaza ed). Hoe kan dat nou dat ie ff wacht?)

hoop dat jullie me kunnen helpen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
antwoord op vraag 1:
uit de DOC faq:
Software-koeling van de CPU

Er bestaan programmaatjes welke beloven dat je CPU temperatuur er flink door zal afnemen. Deze programma's doen hun werk door de CPU in een stroombesparende stand te zetten als de CPU niets hoeft te doen. Wat technischer: deze programma's laten de CPU de zogenaamde HALT instructie uitvoeren, of sturen de clock throttle pin van sommige processoren aan.

Nu werkt dit alleen maar als de processor niets te doen heeft. Als de processor wel iets te doen heeft (koe, filters in Photoshop, gamen), dan worden deze programma's buiten spel gezet door het besturingssysteem, en zal je CPU temperatuur net zo hard oplopen als wanneer je die programma's niet zou draaien.

De enige situatie waarin deze programmatuur nut heeft, is als er een temperatuurgevoelige ventilator op de processor gemonteerd is. Deze zal dan langzamer draaien als de processor niets te doen heeft. Om je overklokscore te verbeteren is deze programmatuur niet geschikt.

Twee bekende softwarepakketjes zijn VCool en CPU Idle.
Omdat vraag 1 is beantwoord pas ik de topictitel aan op vraag 2.
Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 waarom.
Zorg dat je in het vervolg direct een goede topictitel kiest.

• Laurenzzz
weet ook iemand antwoord op mijn 2e vraag?
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 08-10-2002 15:43 ]

• Laurenzzz
het is al opgelost...dank voor de hulp

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Laurenzzz schreef op 09 oktober 2002 @ 11:07:
het is al opgelost...dank voor de hulp
Wees op zijn minst nog even zo vriendelijk om jouw oplossing te vermelden, zodat andere Tweakers er misschien ook nog wat aan hebben... ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Laurenzzz
Pagina: 1