[xmms/zinf] mp3 klinkt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Als ik een mp3-tje af wil spelen met xmms of zinf valt mij op dat het geluid totaal niet lekker klinkt. Er zit een heleboel ruis in en de muziek lijkt wel afgespeeld te worden door een oudewetse fm-geluidskaart ipv de live 5.1 die ik erin heb.
Het betreft niet alleen mp3-tjes die dmv een p2p proggie zijn gedownload, maar ook mp3-tjes die dmv grip (dus encoded van orginele cd) zijn gemaakt op een bitrate van 128kbps.
Als ik echter een normale cd in mijn dvd speler doe en deze afspeel met een van beide programma's klink het wel weer voortreffelijk en dus snap ik niet dat mp3-tjes zo bout klinken.
Het probleem doet zich trouwens ook voor met ogg-files en mp3-tjes op een hogere bitrate dan 128kbps (160 en 190).
Ik heb afaik alles goed ingesteld in xmms en de volumeknop staat ook niet helemaal open (iets wat volgens iemand op mijn werk ook deze problemen kan veroorzaken), maar imo zouden ook normale cd's dan niet moeten klinken en dat doen ze dus wel...

Wie weet er raad, zodat ook ik kan genieten van de muziek.

voor sys. specs. zie sign ;)

btw ik maak gewoon gebruik van de standaard emu driver die ik in mijn kernel heb gebakken en een conflict met een onboard geluidskaart kan er niet zijn, want die heb ik niet :)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

ok....heb je xmms op de goede output plugin gezet...?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
theJKid schreef op 07 oktober 2002 @ 22:00:
ok....heb je xmms op de goede output plugin gezet...?
Kan er uit 2 kiezen nl OSS en Esound, maar het maakt niet uit welke ik gebruik beide klinken brak met mp3
Bij OSS ook met de instellingen lopen spelen, maar dat maakt voor de geluids kwaliteit ook weinig uit...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Heb je het volume van xmms ook helemaal open gezet? Als dat zo is moet je hem even op 70% ofzo zetten. Als ik hem voluit gooi dan kraakt het ook aan alle kanten.

[edit]
beter lezen!! Dat had je dus al goed staan.

Verwijderd

Staat de volume van de mixer dan helemaal open? (kmix, gmixer, e.d.)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Neen alles wat met volume te maken heeft staat niet hoger dan ongevoor 70%-80% dus regelaar iets op ongeveer 3/4 van het totaal.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb ook een Live! kaart maar ik gebruik de drivers van het emu10k1 project op sourceforge. Ik heb geluid uit alle boxen, hardware mixing en nog nooit klachten gehad over ruis... Misschien moet je die eens proberen ?

Verwijderd

wat je inderdaad moet doen is even de driver downloaden van sourceforge en de emu-tools 0.94 ook downloaden, allebei compileren en installeren, en de modules laden, nadat je dit gedaan hebt is je geluid nog steeds "krakerig", dan moet je emu-dspmgr uitvoeren waardoor het krakerige geluid weg gaat (werkt hier perfect)
Pagina: 1