Toon posts:

HP 2000C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Top dat er een site als deze bestaat!! Een huisgenoot wees mij hierop toen ik hem vertelde van mijn probleem met m'n HP 2000C printer. Ik ben student in Arnhem en heb sinds 3 jaar een HP 2000C printer met losse printkoppen en cartridges. Ideaal voor verslagen e.d. dacht ik. Nu hebben ze bij HP gemeend om een datum in de printkoppen vast te moeten leggen waardoor je om de zoveel tijd verplicht bent om nieuwe aan te schaffen terwijl deze nog prima werkt (van strepen o.i.d. is absoluut geen sprake) Kost elke keer even 45 Euro. Het stelt niet veel voor aangezien het een klein chipje is met 4 aansluitingen welke extra is geplaatst naast de normale aansluitingen voor het aansturen van de printkop. Is er iemand die ook dit probleem heeft gehad, en zo ja, wat kan ik hier aan doen? Alvast hartelijk dank voor de hulp!! Groeten, Robbie

Verwijderd

Wat ik begrepen heb, is dat de printer zelf registreert wanneer de koppen geinstalleerd zijn en hoe lang ze dus in het apparaat zitten. Het kan zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb/een geavanceerdere printer heb, aangezien ik een 2200 heb staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad pinguin, klopt helemaal. Maar hoe kan ik die printer neppen zodat ik langer met die printkoppen vooruit kan? D'r mankeert helemaal niks aan. Het liefst hebben ze bij HP dat je elke 2 maanden nieuwe koppen d'r in zet.

Verwijderd

net ff nagevraagd, de printer registreed hoeveel carts met de desbetreffende koppen zijn afgedrukt, mischien helpt het om te wisselen tussen 2 sets, daarmee de printer in de maling nemend daat het steedws om nieuwe koppen gaat

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik kan je helaas niet hierbij helpen.

Overigens... Tweakers groeten en bedanken elkaar niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dat wisselen lukt helaas niet. De printer leest de datum die in de chip geprogrammeerd zit uit. Het is dus niet zo dat de printer registreerd hoelang een printkop d'r al in zit. In principe is het dus zo dat je een printkop kan plaatsen die gloednieuw uit de verpakking komt, en die toevallig 2 jaar in je bureaulade heeft gelegen, die de printer vervolgens niet zal accepteren omdat de geprogrammeerde datum verlopen is!! Ik kan dus wisselen wat ik wil maar elke keer komt dezelfde melding: printkop vervangen.
Pagina: 1