[linux] X dualhead progie op 1e venster openenen

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 11:25
k ik zit dus met het volgende:

ik heb een dual head, kan niet xinerama draaien.

Nu heb ik op 2e monitor xchat, gkrellm en nog wat progs draaien zodat een voor werken is

nu wil ik graag dat als ik bij bv. xchat op een link klik op scherm1 opera wordt geopende met die url en niet op scherm 2 waar xchat op staat. Is dat mogelijk met commando's of kan het gewoon helemaal niet.

Verwijderd

Volgens mij kan het niet. Volgens mij wordt die applicatie die aangeroepen/gestart wordt in de zelfde actieve workspace/desktop geopend.

Er zijn van die parameters die je aan een Window-manager kan meegeven zoals Geometry enzo. Mischien is er ook wel wat voor het bepalen van de workspace. Maar ik heb er een hard hoofd in.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb altijd dat ie mijn vensters zo veel mogelijk links neerknalt. Mijn primaire monitor is nu de rechtse, dat was eerst andersom. Toen knalde hij ook altijd alles links. Ik dacht toen dat de voorkeur neigde naar het primaire scherm, maar blijkbaar niet dus.

ieeeepppppp :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt met "DISPLAY=display programma" een programma op een specifieke screen starten.
display is dan :server.screen, waarbij server de X server is en screen het screen van die X server is.
Ik neem aan dat je één X server draait met twee screens. Probeer dan maar eens wat progs te starten met DISPLAY=:0.0 programma en DISPLAY=:0.1 programma.
Als dat lukt moet je eens kijken of je Xchat zo ver kunt krijgen dat hij je browser zo wil starten.

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 11:25
k thx dat thid the trick,

DISPLAY=.0.0 progie