Cooler beschadigd.

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
Nou , ik heb net een nieuwe cooler gehaald bij de Pc boer .

Een Speeze nognooit van gehoord..
Zit een 80 mm fan op
verder zit er een stikkertje op met 5f269b1m3

Volgens de pc boer moet een tot een AMD Athlon XP 2800+ voldoen .
maar dat effe terzijde.

Nu zat er zo`n standaard plak ding stikker op de achterkant, Die heb ik er net afgesloopt met wat alcohol en een mesje. maar nu zitten er kleine krasjes op het gladde alu oppervlak . Kan dit kwaad ?

Ik denk zelf van niet , gewoon proc in socket ,spacer er op , Cool pasta op de core cooler er op en klaar,

maar ik d8 ik vraag het nog maar effe .

Verwijderd

Ik neem aan dat je de standaard pasta er vanaf hebt gesloopt om er betere tussen te stoppen (AS3?) en je dus voor de beste geleiding gaat. Dan maken krasjes wel degelijk uit, pasta (ook AS3) geleid namelijk veeeeeeel minder goed dat metaal. Maar zo heel erg is het nou ook weer niet. Gewoon er op zetten en kijken wat hij doet.
Als je niet tevreden bent over de resultaten kun je de onderkant van de koeler polijsten en er weer opzetten (nog steeds met een beetje AS3, zie arcticsilver.com).
Succes.

Verwijderd

Speeze is een broertje van Spire

voor de rest moet het goed zijn :P

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:29

.Frank

Frank.

Hoe gladder hoe beter natuurlijk, dan is er een groter contactvlak tussen de proc en de heatsink. de koelpasta is om de minuscule voegjes in het koelblok op te vullen. Nu je dus wat grotere gleuven erin hebt zitten, zal dat ook door de pasta worden opgevuld, en hierdoor verminderd de koelprestatie van de heatsink.

Maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken, tenzij je echt diepe krassen hebt gemaakt, die ook van die opspringende scherpe randjes hebben. In dat geval zou ik mijn proc hier niet mee mollen, maar ff aan het schuren gaan :)

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Verwijderd

Ja, dat zei ik dussss....

Verwijderd

Gewoon ff beetje bijschuren/oppoetsen, daarna goed schoonmaken (wasbenzine ofzo), AS3 ertussen en gaan met die banaan.

• Galaxis
het zijn totaal geen diepe krasjes ,je ziet ze alleen aan de oppervlakte zeg maar,
Dus als ik er gewoon wat koelprut tussen smeer moet het gewoon goed zijn :? .

Dus niet dat ik nu mijn nieuwe proc ga slopen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

eerst even met je koelprut over je onderkant van je heatsink gaan, en met iets glads, tip: een vierkante gum, er overheen gaan zodat al die gaatjes/krasjes opgevult zijn :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Galaxis
Tutti-frutti schreef op 07 oktober 2002 @ 21:54:
eerst even met je koelprut over je onderkant van je heatsink gaan, en met iets glads, tip: een vierkante gum, er overheen gaan zodat al die gaatjes/krasjes opgevult zijn :)
over m`n hele headsink :? , dan komt er toch ook koelprut naast m`n Core :/ is dat niet slecht ?

En moet ik ook nog koelprut op m`n core smeren dan ?

Verwijderd

Hij bedoelt even de kleine krasjes opvullen met pasta, vervolgens dun laagje op de core en dan heatsink erop. Ik zou toch ff wat heel fijn schuurpapier halen, ff 10 min schuren (rustig) en dan wat oppoetsen en schoonmaken. Dan laat je niets aan het toeval over, is je contact CPU- heatsink beter en temps lager. En als je het mooi doet glimt ie ook mooi

:)

Verwijderd

Kijk maar ff op de site van Artic, daar staat het helemaal uitgelegd. Creditcard ofzo gaat ook goed, maar alleen de oppervlakte waar de core komt hoor, behalve als je een heatspreader gebruikt.

• Galaxis
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:18:
Kijk maar ff op de site van Artic, daar staat het helemaal uitgelegd. Creditcard ofzo gaat ook goed, maar alleen de oppervlakte waar de core komt hoor, behalve als je een heatspreader gebruikt.
tjaa ,ik ga dus wel een spacer gebruiken .

EDit> kan het nou veel graden verschillen :? ,toch niet meer als 5 hoop ik.

kijk nogmaals , ik heb die strandaard stickher er afgehaald met wat alcohol en een klein mesje ,na 3x schrapen [ voorzichtig :P ] was het er al af ....

• Galaxis
Ok , maar mijn hamvraag is :

Hoe erg kan het zijn :?

het zal toch niet zo zijn dat ik nu gelijk door een paar krasjesm`n Cpu laat door fikken of wel soms ?

Ik maak de headsink eerst goed schoon met wat asseton.

Dan een klein beetje koelprut erop.

Dan een miniscuul beetje prut op de core van m`n proc. dan met een creditcard ofzow de prut uitsmeren over de hele core.

Dan deproc in de socket doen.
Dan de spacer er over.
Dan de headsinki+ cooler op monteren.

Dit zou dan toch gewoon moeten werken ?

Verwijderd

Ok, krijg je een nog simpeler antwoord: JA!

Echt, die krassen waar je het over hebt die maken niet zoveel uit dat je cpu doorfikt. Hij wordt misschien 1 of 2 graden warmer ofzo. Zet hem erop en computeren maar!

• Galaxis
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:45:
Ok, krijg je een nog simpeler antwoord: JA!

Echt, die krassen waar je het over hebt die maken niet zoveel uit dat je cpu doorfikt. Hij wordt misschien 1 of 2 graden warmer ofzo. Zet hem erop en computeren maar!
ah , kijk ,dat zocht ik dus :P

das is duidelijk ,ik zal hem eens op m`n 1900+ zetten en dan raggen maar :)

Verwijderd

Ik denk dat je met alleen pasta op de core wel beter af bent, ik zou niet ook nog eens pasta op de heatsink doen......als je de heatsink monteert komt er nogal wat druk op te staan en alle overbodige pasta wordt tussen sink en core uitgeperst.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5f263b.gif

Is dat em toevallig?

Tis van het merk spire, toch best een bekend merk hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 07 oktober 2002 @ 21:54:
Met een gum?! Right |:( Spateltje of een pinpas will do.

Maar goed, dat schuren is altijd een goed id natuurlijk. Verder ligt het er natuurlijk aan hoe diep de krassen zijn. Als het krasjes zijn, ach, boeie. Als je ze kan voelen of je nagel er achter klemmen zou ik het wel even schuren. Mochten het echt groeven zijn..tja..lijkt me duidelijk. Maar erg lichte krasjes is niet erg. Scheelt niet eens een graad.

Enneh, met een mesje op je HS? Vind je dat zelf niet een beetje....uhh..tja..."niet zo slim"? :D ;)

Verwijderd

Gewoon eigen initiatief nemen, en niet om een "stappenplan" vragen voor een klein klusje als dit. Je probeert gewoon wat, niet goed, nog een keer maar dan anders net zolang totdat het naar je zin is......heb je er nog wat van geleerd ook.

Keep up the spirit!

Verwijderd

Galaxis schreef op 07 oktober 2002 @ 22:38:
Ok , maar mijn hamvraag is :

Hoe erg kan het zijn :?

het zal toch niet zo zijn dat ik nu gelijk door een paar krasjesm`n Cpu laat door fikken of wel soms ?

Ik maak de headsink eerst goed schoon met wat asseton.

Dan een klein beetje koelprut erop.

Dan een miniscuul beetje prut op de core van m`n proc. dan met een creditcard ofzow de prut uitsmeren over de hele core.

Dan deproc in de socket doen.
Dan de spacer er over.
Dan de headsinki+ cooler op monteren.

Dit zou dan toch gewoon moeten werken ?
Die prut op de heatsink moet je zoveel mogelijk wegvegen met een stukje papier ofzo. Eigenlijk houd je alleen een waas over.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>spiegel
>Schuren met p300
>Schuren met P600
>schuren met p1200
>koperpoets

klaar is kees, kost weinig, kan bijna niet fout gaan.

specs

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

yup, polijsten met staalfix of met tandpasta, en dat heeeel rustig heel lang vrijven, op een gegeven moment kun je je gezicht er in zien

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Jesus zoveel moeite voor een paar lichte krasjes ;) Knal die heatsink erop en draaien.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:23

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja idd, en ik zou me ook niet teveel zorgen maken over de hoeveelheid koelpasta, als je ziet hoeveel ik er toendertijd opgesmeert heb (echt t hele tubetje, wist ik veel :D) en heb nooit echt hoge (55+) temps.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Galaxis
bobo1on1 schreef op 07 oktober 2002 @ 23:07:
[afbeelding]

Is dat em toevallig?

Tis van het merk spire, toch best een bekend merk hoor.
ja dat is hem :)Edit ,de krasjes kan je niet voelen , je blijf er ook niet kmet je nagel achter hangen ofzow.

Ik ga hem nu opppoesten met tandpasta :D , kijken of dat helpt .

Heb er trouwens iemand ervaring met deze cooler ?
Pagina: 1