Ik ben bezig met een soort statistieken-grafiekje. Heb net GD aan de praat gekregen. Nou ben ik benieuwd of ik het volgende kan doen. Ik heb een tabel, die heet bezoekers, en slaat alle unieke bezoekers op, met een IP adres en de tijd dat zij de site het eerst bezochten:
Nou wil ik voor die grafiek al die timecodes groeperen per dag. Dit kun je doen door een hele hoop queries te gaan doen (steeds een query die records selecteert per dag), maar volgens mij is dat niet 'the right way to do it'. Is er iemand die een betere oplossing weet? Het zou mooi zijn als MySQL kan groeperen (dmv GROUP BY ofzo) per dag, of per uur, zodat ik iets als dit eruit krijg:

en die 1000000 is natuurljik geen echt getal
SQL:
1
2
3
4
5
| CREATE TABLE bezoekers ( IP int(11) NOT NULL default '0', FIRST_TIME int(11) default NULL, REFERER text NOT NULL ) TYPE=MyISAM; |
Nou wil ik voor die grafiek al die timecodes groeperen per dag. Dit kun je doen door een hele hoop queries te gaan doen (steeds een query die records selecteert per dag), maar volgens mij is dat niet 'the right way to do it'. Is er iemand die een betere oplossing weet? Het zou mooi zijn als MySQL kan groeperen (dmv GROUP BY ofzo) per dag, of per uur, zodat ik iets als dit eruit krijg:
code:
1
2
3
4
| Datum Bezoekers 07-10-2002 100000000 06-10-2002 9000000 05-10-2002 99999999 |
en die 1000000 is natuurljik geen echt getal