ehm ja ik heb een probleem het ziet er naar uit dat windows xp mijn poorten blokt terwijl de firewall niet aanstaat bij de netwerkverbinding naar mijn modem... als ik ftp op poort 2121 draai dan werkt het wel
oja ik heb als adsl provider xs4all (basic)
xp blokt het iig niet, mits die firewall echt uitstaat
heel appart heb alles terug gezet naar vpn verbinding maar kan echt geen server meer draaien
xs4all blokt toch ook geen poorten?
En kan je wel internetten dan?
Dat moet dan ook niet kunnen...
Internet is meestal poort 80
Windoos ikspeej blokkeerd helemaal nix, zelf met firewall aan zijn al mijn poorten open (ik hoop dat ze hier geen IP's loggen
) dus.... jou provider dan hè...
(welke heb je trouwens?)
(welke heb je trouwens?)
je haalt inbound en outbound door elkaar!ThePerfectCell schreef op 07 oktober 2002 @ 21:31:
En kan je wel internetten dan?
edit:
hmm wat voegt jouw (flame naar windows) post toe?Windoos-vernieler schreef op 07 oktober 2002 @ 21:33:
Windoos ikspeej blokkeerd helemaal nix, zelf met firewall aan zijn al mijn poorten open (ik hoop dat ze hier geen IP's loggen) dus.... jou provider dan hè...
(welke heb je trouwens?)
lezen kan je ook niet, want de provider was ook al genoemd
ja internetten lukt wel maar server draaien lukt niet (niet meer)
Volgens mijn blokt XS4All standaard alleen de poorten 137-139 en dit kun je uitschakelen in je service center
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
juist maar dat zijn niet de poorten 21 bijv...
ff een update ik test nu alle poorten die gangbaar zijn en wat blijkt: alleen poort 21 werkt niet
ik heb nu xs4all ff gemeelt in de hoop dat ze die poort ff open kunnen zetten 
voorbeeld: poort 20 (data) en 80 open werkt wel maar poort 20-21 niet
savale schreef op 08 oktober 2002 @ 00:29:
ff een update ik test nu alle poorten die gangbaar zijn en wat blijkt: alleen poort 21 werkt nietik heb nu xs4all ff gemeelt in de hoop dat ze die poort ff open kunnen zetten
Waarom denk jij dat die poort dichtstaat
Omdat je nu eenmaal geen publieke services mag aanbieden van je provider.
Je moet voor de gein dat contract eens lezen.
Gebruikersovereenkomsten en zo
en euh:
Gebruik
Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
Hij zegt dat hij Xs4all Basic ADSL heeft, daarbij zijn standaard zeker de poorten 21 en 80 niet geblokt.Predator schreef op 08 oktober 2002 @ 16:29:
[...]
Waarom denk jij dat die poort dichtstaat(80 zit waarschijnlijk ook wel dicht)
Omdat je nu eenmaal geen publieke services mag aanbieden van je provider.
Je moet voor de gein dat contract eens lezen.
Gebruikersovereenkomsten en zo
als xp idd die poorten blokt moet je ook binnen je netwerk er niet op kunnen komen. ff testen dus door een ftp-servertje omhoog te trekken op die xp-bak en vanaf een andere pc binnen ditzelfde netwerk daarmee te connecten. Lukt dit niet dan blokt xp ze inderdaad. Als dit wel lukt, dan zit het dus in je internetverbinding. je hebt ADSLxs4all, dus staan de poorten niet geblocked (je mag elke willekeurige service draaien) dan zit het dus ergens tussen je modem en je pc. Staat de firewalling in je modem wel uit???
intern werkt het wel dus xp is niet de boosdoener idd...xs4all reageerd niet op mijn email maar het moet (als xs4all niet de boosdoener is) dan haast wel het geval zijn dat mijn modem stuk is oid... poort 80 staat weer wel open. firewalling staat aan in mijn modem maar dit zal niet uitmaken, want ik kan zelf de poorten doormappen 20,21 en 80 map ik door...
Hebbie nie toevallug een ander procesje draaien wat port 21 bezet houdt?
Doe 's een netstat -a of run http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml
Doe 's een netstat -a of run http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
nope alleen guildftp gebruikt poort 21 en inmiddels heb ik meeltje van xs4all dat ze me poorten niet blokken dus is er iets in me modem?
savale, firewalling staat aan in je modem? betekend dat je het hebt getweaked tot een router? in dat geval zal je poorten door moeten mappen om een server te runnen
ik heb ook xs4all adsl basic, die blockt geen enkel poort
ik heb ook xs4all adsl basic, die blockt geen enkel poort
ja ik heb getweakt en hij mapt sommige poorten niet meer door
zelfs als ik weer ouderwets met vpn in bel werkt bijvoorbeeld poort 21 niet meer... ik heb iets stoms gedaan waarschijnlijk... teveel gekloot
wis die doorgemapte poorten.. met commando "flush", daarna opnieuw 21 doormappen
ik heb port 21 werkend op een FTPserver
ik heb port 21 werkend op een FTPserver
Predator: ken je vak
het is bij Xs4All toegestaan servers te draaien. Er is dan ook niets geblocked behalve netbios (voor je eigen veiligheid natuurlijk, niet iedereen is tweaker).
BTW: servers voor commercieel gebruiken mogen dan weer niet, maar goed.
BTW: servers voor commercieel gebruiken mogen dan weer niet, maar goed.
Pagina: 1