doc naar pdf ofzo

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Kennen jullie dat?

Iemand mailt je een bestand, uiteraard een .doc file en je ziet maar weer eens dat er geen fatsoenlijke MS Office compatible suite voor linux is. Als de structuur van het document ook maar iets ingewikkelder is dan plain text zuigen alle linux office suites, althans dat is mijn mening. (Ik heb er een aantal geprobeerd, OpenOffice, AbiWord, KOffice ... maar ik vind het eigenlijk allemaal niet zo denderend, of ze zijn enorm zwaar (OO, of ze kunnen niet goed met .doc overweg Abiword + Kword) in elk geval schijnt het dan de heren van MS er een mooi staaltje werk hebben verricht om voorlopig op monopoliecours te blijven. CrossOverOffice vind ik te duur trouwens.

Er zijn toch wel zat alternatieven die *iets* meer zijn dan gewoon een verneukte html/rtf combo?

Waar ik nu naar op zoek ben is een soort doc2pdf, een tooltje waarmee ik deze word documenten voor het openen gewoon om kan zetten naar ps, tex, pdf o.i.d. en dan mooi lezen.

doc2pdf zag er in eerste instantie wel veelbelovend uit, maar
Requirements:
Dedicated Windows machine This means that you need a low-end Windows machine that can be made into a dedicated Doc2pdf robot.
dit bijvoorbeeld heb ik er dan toch niet voor over. Ik kwam ook nog wel enkele andere dingen tegen, maar je moet voor ze allemaal eigenlijk of windows of word draaien. No way dus.

Hebben jullie "the way in"?

edit:
cosmetical changes :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wine + Office 97?

Dat moet toch wel redelijk te draaien zijn en Office 97 kan ook nog prima documenten met Office XP gemaakt inlezen....

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Laat maar, ik had je stukje niet goed gelezen.. Geen Windows :|

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[quote]koffercomputer schreef op 07 oktober 2002 @ 20:52:
FF met Google gezocht op "create pdf", kwam deze link tegen
http://www.pdf995.com/
is shareware, maar werkt toppie[/quote]
[quote]
We support Windows 95, 98, 2000 and Me, NT 4.0 and XP.
[/quote]

• sebas
uhm ... ik ben niet echt op zoek naar een officepakket wat op me bak draait, laat staan dat ik van plan ben om MS Office te installeren.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt eens naar wv kijken, dat heeft een stel conversieprogramma's. Het converteert nog altijd bepaald niet perfect vermoed ik, maar het vereist in ieder geval geen Windows-machine of zware Office Suite.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
kde3@odysseus:~$ locate wv | grep bin/
/usr/bin/wvAbw
/usr/bin/wvCleanLatex
/usr/bin/wvConvert
/usr/bin/wvDVI
/usr/bin/wvHtml
/usr/bin/wvLatex
/usr/bin/wvMime
/usr/bin/wvPDF
/usr/bin/wvPS
/usr/bin/wvRTF
/usr/bin/wvSummary
/usr/bin/wvText
/usr/bin/wvVersion
/usr/bin/wvWare
/usr/bin/wvWml
kde3@odysseus:~$

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sebas
We support Windows 95, 98, 2000 and Me, NT 4.0 and XP.
pdf995 valt dus ook af :(

• sebas
dat wv doet in elk geval al ongeveer evenveel als abiword, maar dan zonder dat ik abiword moet installen, helpt al wat dus ...

meer voorstellen zijn altijd welkom ...

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik gebruik persoonlijk AntiWord. Het converteert naar plain-ascii of Postscript. Helaas niet naar pdf, maar ascii kun je vast wel converteren naar pdf, zou je dat willen. Ik heb gewoon in m'n filemanager alle .doc bestanden gekoppeld aan 'antiword %f | more'. Werkt goed.

omschrijving gevonden op de site:

Antiword is a free MS-Word reader for Linux, RISC OS, and DOS. It converts the documents from Word 2, 6, 7, 97, 2000, and 2002 to text and Postscript. Antiword tries to keep the layout of the document intact.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
A_L schreef op 07 oktober 2002 @ 22:12:
Het converteert naar plain-ascii of Postscript. Helaas niet naar pdf, maar ascii kun je vast wel converteren naar pdf, zou je dat willen.
:P

PDF is een Postscript variant. Dus is doc -> ps -> pdf een stuk logischer dan doc -> txt -> pdf. :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

m-m schreef op 07 oktober 2002 @ 20:51:
Wine + Office 97?

Dat moet toch wel redelijk te draaien zijn en Office 97 kan ook nog prima documenten met Office XP gemaakt inlezen....

Mwah... Da's wel een heel optimistische omschrijving van de werkelijkheid. MS Office producten zijn maar in matig opzicht backward compatible, laat staan forward :P

[ Voor 0% gewijzigd door wzzrd op 07-10-2002 22:39 . Reden: typografische vergissing ]

Pagina: 1