In /etc/lilo.conf heb ik "hdd=ide-scsi" om de dvd speler ook als scsi te emuleren.
Daarna lilo en SuSEconfig gedraaid, vervolgens een herstart.
Branden met xcdroast ging prima, het programma herkende de dc-rw alsmede de dvd.
Vandaag start ik Suse opnieuw op en tot mijn verbazing kan ik de brander en de dvd niet mounten. Wat ik ook probeer krijg ik de volgende foutmelding: [mntent] warning: no final newline at the end of /etc/fstab. /dev/dvd cq /dev/cdrecorder is not a valid device.
Na het commando "hwinfo --cdrom" laat de output zien " driver none" , zowel bij de brander en dvd. Ik vermoed zelf dat ik een fout heb gemaakt bij ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrecorder, enz.
Hoe kan ik dit herstellen. Heb alles al een keer overschreven met de juiste instelling nl.
ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrecorder
ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrom
ln -sf /dev/sr1 /dev/dvd
Dit echter zonder resultaat, krijg nog steeds bovengenoemde foutmelding.
Mijn brander is hdc (master) en de dvd (slave) is hdd.
Iemand een soortgelijke ervaring of een idee??
Daarna lilo en SuSEconfig gedraaid, vervolgens een herstart.
Branden met xcdroast ging prima, het programma herkende de dc-rw alsmede de dvd.
Vandaag start ik Suse opnieuw op en tot mijn verbazing kan ik de brander en de dvd niet mounten. Wat ik ook probeer krijg ik de volgende foutmelding: [mntent] warning: no final newline at the end of /etc/fstab. /dev/dvd cq /dev/cdrecorder is not a valid device.
Na het commando "hwinfo --cdrom" laat de output zien " driver none" , zowel bij de brander en dvd. Ik vermoed zelf dat ik een fout heb gemaakt bij ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrecorder, enz.
Hoe kan ik dit herstellen. Heb alles al een keer overschreven met de juiste instelling nl.
ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrecorder
ln -sf /dev/sr0 /dev/cdrom
ln -sf /dev/sr1 /dev/dvd
Dit echter zonder resultaat, krijg nog steeds bovengenoemde foutmelding.
Mijn brander is hdc (master) en de dvd (slave) is hdd.
Iemand een soortgelijke ervaring of een idee??