Toon posts:

Amd1000Tbird @1150mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik mijn T-bird geoceet dmv de fsb te verschuiven van 100 naar 115. Alles loopt redelijk stabiel behalve UT2003. Ik krijg distortion in beeld dus heb ik de fsb teruggezet naar 105 en je raad het al ; geen verschil. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen? (behalve de fsb terugzetten naar 100)

Verwijderd

VGA kaart ook oc'ed?

Edit: verder is het handig om te weten wat je specs zijn. Mobo/VGA/temps...etc. etc..

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
je AGP busspeed is te hoog, je vga kaart kan het misschien niet aan. maar AGP kon iets van 90mhz aan.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
men specs: Abit kt7 raid mobo, 494 mb sdram (nee geen ddr nee! :() , tbird 1000, geforce 4 ti 4200. En men cpu temp komt niet boven de 60 graaien.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
494 MB, hoe krijg je dat voor elkaar?

Verwijderd

enige wat er in de buurt komt is 448

Verwijderd

heb hetzelvde hier gehad:

m'n p3 450 OC'ed en toen kreeg ik vervorming, toen weer terug (dus weer gewoon op 450) en het bleef, weliswaar minder, maar het bleef vervormen zelfs in windows enzo!

zeer storend! als iemand een idee heeft sta ik open voor suggesties!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

vind 60 graden voor dat mobo aardig hoor hoor!

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

misschien je voltage je omhoog doen en je multipliere ook en fsb omlaag

Verwijderd

hmm, denk niet dat dat het probleem is bij ons, aangezien ik de MP niet veranderd heb (en topicstarter begrijp ik ook niet) en de fsb weer op standaard gezet heb.

Verwijderd

Topicstarter
Voltage omhoog doen heb ik al geprobeerd, en de multiplier verhogen kan niet (hij is gelocked.) en het is idd 448 ;)

Verwijderd

Nou, er wordt weer lekker geblaat hier... Dat van die AGP bus is dus gewoon vette bullshit. 90Mhz met een KT7 is onmogelijk ten eerste, ten tweede was zn fsb 115. Dat geeft een AGP van 76Mhz. Is dus maar 10Mhz hoger.

Maar goed, een KT7 kun je niet mee overklokken. Ik ken gevallen dat 3Mhz erbij al teveel was.

Jammer voor je, maar waar.. En verder wil ik iedereen er op wijzen niet zomaar wat te blaten. Weet je het niet?? Reageer dan gewoon niet! :(

Edit: De nVidia 40.xx drivers willen ook nog wel es problemen geven in UT2K3. Download 30.xx of die nieuwste 40.xx (das de 40.72 geloof ik). Maar ik ging er bij bovenstaande ff van uit dat UT2K3 wel stabiel liep op standaard fsb.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
de chipset van dat mobo... is dat niet een kt133 ipv kt133a? als het een kt133 is, kan je fsb overclocken vergeten.

edit: zie ook post hierboven.. (net te laat :))

Verwijderd

unfor schreef op 07 oktober 2002 @ 21:02:
de chipset van dat mobo... is dat niet een kt133 ipv kt133a? als het een kt133 is, kan je fsb overclocken vergeten.

edit: zie ook post hierboven.. (net te laat :))
Ja dat is een KT133. De KT7A heeft namelijk de wel de KT133A. Logisch natuurlijk.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (vanzelfsprekend) de nieuwste via en detonaters. Men moederbord gebruikt de via Apollo Kt133 chipset to make the evolutionary move from pc100 to pc133 blablablablabla ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Jij hebt toch een thunderbird met een multiplier van 10?
Volgens mij is die standaard unlocked, mijn 1333 iig wel.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

dan moet je hem eerst unlocken dan pas overclocken anders kom je niet ver 8)7

mijn oude duron 1000@1200 ook op en via kt133 dus is gewoon onzin dat je niet kan overclocken met die chipset :(

Verwijderd

Topicstarter
lemorne007 ,ik ben al op 1150 gekomen . Kun je nog veel verder dan? En ja ik heb een tbird met multiplier van 10 ENN HIJ IS LOCKED :(. En heb geen zin om hem te unlocken vanwege het risico en mijn lage budget (ben blutje ;)

Verwijderd

als je goed doet met potlood de L1 brugjes en nie te hard drukken dan is het zo gebeurt en je kan hem gewoon verwijderen met gum dus geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
met potlood? ik had een tutorial gelezen waarbij ze het deden met een soort gelijdende verf en tape om het af te dekken. Mij te veel gepiel

Verwijderd

jah dat is bij amd XP die is moeilijk te unlocken maar ik heb met potlood gedaan en met een vergroot glassie en strepen maar mijn duron haalde net geen 1300 omdat ik niet een goeie geheugen had

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:14:
dan moet je hem eerst unlocken dan pas overclocken anders kom je niet ver 8)7

mijn oude duron 1000@1200 ook op en via kt133 dus is gewoon onzin dat je niet kan overclocken met die chipset :(
Ik had het over de fsb overklokken. Dat gaat niet met een KT7. Algemeen bekend onder de tweakers ;)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:31:
[...]

Ik had het over de fsb overklokken. Dat gaat niet met een KT7. Algemeen bekend onder de tweakers ;)
Jup (wil mezelf nou niet direct een tweaker noemen) idem aan A7V die ik heb. Maar daarvoor kan de cpu wel makkelijk van 1000 op 1100 zetten zonder voltage of fsb tweak.

Maar je hebt met je vorige post helemaal gelijk, fsb tweaks gaat met de genoemde chipset echt niet. Zelf kwam ik ook maar op meende max 5mhz meer en op een goede dag zelfs 7. Koelen van chipset maakte geen reet uit verder.
Luister dus naar wat fewture zegt (ken je niet maar in dit geval moeten ze naar je luisteren :P)

Verwijderd

Toch jammer dat er nog steeds onduidelijkheden zijn over de chipsets voor de AMD socket A processoren, effe een korte reply :

Via Apollo KT133 chipset = 100 MHz. FSB ondersteuning, FSB overklokken zeer matig... oplossing : Gooi die multiplier omhoog !

Via Apollo KT133A chipset = 100/133 Mhz. FSB ondersteuning, FSB overklokken goed, dus oplossing

Via Apollo KT266 chipset = 100/133 Mhz. FSB ondersteuning, FSB overklokken redelijk...oplossing : FSB + MP

Via Apollo KT266A chipset = 100/133 Mhz. FSB ondersteuning, FSB overklokken goed, dus oplossing

Via Apollo KT333 chipset = 100/133/166 Mhz. FSB ondersteuning, FSB overklokken goed/zeer goed, dus oplossing

Via Apollo KT400 chipset = 100/133/166/200(bij sommige borden) Mhz. FSB ondersteuning, FSB overklokken goed, dus oplossing

Lijkt me duidelijk....

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb ook de KT-133 en fsb oc'en zuigt erin.

Ik heb wat bruggen weggebrand op mijn TB1200 met een 9 volt adapter. Vervolgens wat bruggen verbonden en voila. Het draait nu standaart op 1300. :)

dikzak

Pagina: 1