VRXP of VAXP?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik wil een nieuw mobo kopen, en nu zit ik te twijfelen tussen de Gigabyte GA-7VRXP en de GA-7VAXP.
De VRXP is een snel KT333 bord, met veel opties en is schijnt goed te zijn voor overclocken.
De VAXP is een KT400 bord, met o.a. USB2.0 en firewire.
Het prijsverschil tussen deze borden is zo'n €15,-
Nu vraag ik me af: welk van deze borden is het snelst? Ik wil voorlopig nog pc2100 geheugen blijven gebruiken, dus qua geheugenondersteuning maakt het niet veel uit.

De VAXP ziet er op zich wel gunstig uit, maar heeft iemand ervaring met dit bord? Ik heb wat slechte ervaringen met moederborden overclocken (het bord wat ik nu heb wil maar tot 141mhz) en de VRXP wordt in testen weer een goed overclockbord genoemd...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
--> PMG (ik weet niet of dit topic hier lang open gaat blijven, maar dat merk je wel :) )

Verwijderd

de KT333 zijn op het moment nog het snelst... ik zou persoonlijk de KT333 kiezen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Met PC2100 maakt het geen donder uit welke het snelst is, de KT400 wil wel eens wat minder goed z'n best doen als je er DDR400 ram op prikt omdat je dan hogere timings moet gebruiken en het zaakje met DDR400 niet altijd 100% gegarandeerd werkt (vandaar o.a. dat ViA de handjes heeft teruggetrokken van DDR400). Kijk naar de feature's en je budget en je komt er wel uit :).

Zie ook beide 'grote' topics over deze twee borden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Abbadon op 07-10-2002 20:48 . Reden: typo again :/ ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.