Toon posts:

[VHS] Snel veel banden wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb TIG videobanden, nu wil ik van die zooi af (achterhaalde techniek, dvd 0wnt), ik wil die banden best wel verkopen oid, maar niet met al die zooi die er nog opstaat

nu wou ik ze dus allemaal wissen
kan ik gewoon een grote elektromagneet ff over iedere tape halen en is dan alles leeg (of moet die magneet soms echt tegen de tape aankomen) ?
en kan et nog kwaad voor die tapes ?

of heeft iemand anders een goede oplossing om al die vhs bandjes snel te wissen ?

Verwijderd

Een flinke magneet doet wonderen, helaas is dan niet de tape helemaal leeg. (niet zeker iig)

Je zal een soort van high speed dubbing apparaat moeten regelen. Denk alleen dat daar moeilijk aan te komen is.

Verwijderd

Koop een Degausser of maak er zelf een

Is een soort van elektromagneet met een snel wisselend magneetveld. Is specifiek bedoeld om dingen te demagnetiseren (monitoren en tv's bv) en werkt uitstekend met magnetische opslagmedia

Verwijderd

Kijk wel even uit voor apparaten in de buurt. (computer!!!)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:35:
Koop een Degausser of maak er zelf een

Is een soort van elektromagneet met een snel wisselend magneetveld. Is specifiek bedoeld om dingen te demagnetiseren (monitoren en tv's bv) en werkt uitstekend met magnetische opslagmedia
waar/hoe ? :P

en wat moeten die dingen kosten ?
kan zo snel via google geen winkel vinden...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
vroeger kon je bij ons in het dorp bij de lokale omroep daar hadden ze zo'n ding je bandjes op komen leggen en dan waren ze in 1 seconde (bij wijze van) helemaal leeg zeg maar :)

Misschien eens bellen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36

Pogostokje

* twiet *

Wat denk je eigenlijk dat je nog voor die banden krijgt? Ik denk niet dat er erg veel vraag is naar (gebruikte) VHS banden .... toch? :?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
dankzij het wonder medium Ebay kan je zelfs voor de grootste rommel nog geld krijgen :P

Verwijderd

Topicstarter
intert0y schreef op 07 oktober 2002 @ 20:41:
vroeger kon je bij ons in het dorp bij de lokale omroep daar hadden ze zo'n ding je bandjes op komen leggen en dan waren ze in 1 seconde (bij wijze van) helemaal leeg zeg maar :)

Misschien eens bellen?
das wel een heel goed id, zeker aangezien ik in Hilversum woon :D

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:48:
[...]

das wel een heel goed id, zeker aangezien ik in Hilversum woon :D
alles wat nog niet digitaal is in het mediapark = superbetamax :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:14:
ik heb TIG videobanden, nu wil ik van die zooi af (achterhaalde techniek, dvd 0wnt), ik wil die banden best wel verkopen oid, maar niet met al die zooi die er nog opstaat

Hoef je niet voor te schamen hoor, misschien zijn die x-zone opnamen wel toegevoegde waarde?? >:)

Probeer eens zo'n electroveld bij een kassa van een bevriende winkelier, zo'n plaatje in de tafel waarmee ze de beveiligingsstrip in goederen doorbranden. :?
Pagina: 1