Toon posts:

1280 x 960 i.p.v. 1280 x 1024 met Viper V550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik deze resolutie op m'n scherm kan toveren met bijbehorende kaart? Standaard is 1280 x 1024, wat niet overeenkomt met de verhouding 4:3 (of andersom; weet ik het). 1280 x 960 is wat natuurlijker. Je icoontjes zijn dan niet zo plat en cirkels zijn dan echt rond i.p.v. ovaal.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Kun je niet gewoon kijken in je Windows properties? Daar zou je de balk een stukje naar achteren moeten bewegen en da's alles. Maar weet wel dat niet alle programma's 1280*960 ondersteunen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nja mijn matrox g200 laat ook geen 960 toe
wat voor monitor en OS hebbie?

specs

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 14:03 schreef gladiool het volgende:
nja mijn matrox g200 laat ook geen 960 toe
wat voor monitor en OS hebbie?[/quote]OS: Win98 laatste editie
kijkpijp: Sony CPD-G400 (19'')

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nja wat wel werkt bij mij is de pc opstarten zonder monitor aan te zetten. Dan laad w2k geen iiyama drivers en kan ik uit veel meer resoluties kiezen.

specs

Verwijderd

met GF2 en iiyama pro410 (702HT) en win98 geen probleem.
is inderdaad prettige verhouding !

kijk eens of je bij sony nieuwere monitor drivers kan vinden ...

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
Het is idd afhankelijk van je monitor instellingen, andere monitor proberen ????

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 15:13 schreef soepzooitje het volgende:
Het is idd afhankelijk van je monitor instellingen, andere monitor proberen ????[/quote]Mijns inziens ondersteunt m'n Sony ZEER ZEKER de gewenste resolutie; het is immers een VESA-standaard die door nagenoeg elke monitor van deze tijd wordt ondersteunt (lijkt me).
Ik denk trouwens dat het aan m'n grafische kaart ligt, want zover ik kan bekijken, ondersteunt hij de resolutie niet. Maar dan vraag ik me dus af: is er geen één of ander tweak-programmaatje voor die de beperkingen van de grafische kaart omzeilt (geen Powerstrip - heb ik al geprobeerd).

Verwijderd

Als je het programma HZtool dl't op bijvoorbeeld www.tweakfiles.net kan je zelf resoluties en refresh rates instellen, waarna je ze ook in windows kan kiezen.

Verwijderd

Ik heb dus ook een viper550 en een CTX VL700, maar ik kan die resolutie ook niet kiezen.
Ook niet met nieuwe drivers, iemand enig iedee hoe ik alsnog deze resolutie erop kan krijgen???

Verwijderd

Je moet uitkijken naar tooltjes die met je instellingen kunnen rommelen ,, probeer eens powerstrip of iets in die richting en kijk of je het daarmee kan veranderen.

Verwijderd

Leuk te zien dat er nog meer mensen zijn met een inmiddels antieke Viper 550 :)

Als je Powerstrip ff installeert kun je rommelen met instelling zoveel je wilt 8-)

BTW: heb je je Vipertje overgeclockt en zo ja, tot hoever?
Heb 'm zelf met Powerstrip op 100 core, 130 mem.

Verwijderd

het probleem zit hem in het feit dat de viper550 driver je niet de mogelijkheid geeft die resolutie te draaien.
misschien dat het met één van die tweak-utilities wel lukt...

Verwijderd

Anders met een REG HACK ...
er zijn hier vast wel genoeg goeroe's die weten waar die zit in je registry :)

... ik dus niet :d

Verwijderd

Ik heb powerstrip en rivatuner erop gezet, maar geen van beide programma's geeft me de mogelijkheid om die resolutie op 1280*960 te zetten.
Is er dan geen enkele manier om dit wel voor elkaar te krijgen???
Pagina: 1