Problemen met Belkin Wireless router

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Goed... sorry voor de vage topictitel maar ik word er zolangzamerhand een beetje gek van dat dat ding het maar niet lekker wil doen.

Ik had ruim een maand geleden alles aan de praat (het netwerk + iedereen internet). Dit allemaal via een Belkin Wireless Router en een Belkin PCMCIA kaart, en 2 "gewone" verbindingen via UTP. Dus een netwerk van 3 PC's. Maar op de een of andere manier loopt die router met mij te fokken, want:

- ik moet 3 keer per dag een harde reset doen (achterop de router) omdat mijn pa beneden op zijn laptop weer eens geen internet heeft (via een wireless PCMCIA kaartje dus)
- soms is er wel gewoon verbinding tussen de router en de Notebook van mijn pa, maar kan ie TOCH internet niet op.
- iedereen kan wel op mijn PC kijken, maar ik mag bij niemand op de PC kijken terwijl wel alles geshared is en dit voorheen wel mocht.
- Ik mag soms ook gewoon niet op de router kijken via mijn browser. Dan weer wel, dan weer niet. Nu bijvoorbeeld zit ik lekker te GoT'en, maar ondertussen kan ik NIET op de router kijken.

Is mijn router nou gewoon brak? Als alles werkt werkt het ook goed, maar 9 van de 10 keer werkt het gewoon niet. Zijn dit Windows instellingen die niet goed staan? Zie ik iets verschrikkelijk over het hoofd of moet ik dat ding gewoon ruilen en een GOEDE kopen? :)

edit:

misschien is het makkelijk erbij te vertellen dat het modem origineel (ondanks dat de verkoper zei van wel) NIET geschikt was voor PPTP. En ik zit dus op Mxstream. Met een firmware upgrade heb ik dit op kunnen lossen en daarna werkte internet wel.

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Je draait dus nu de firmware van 10 juli op dat ding?
Deze dus: http://networking.belkin....5230u4_v1.12.002_PPTP.dlf

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
nee ik draai nu F5D6230u3_v1.01.003.d02_PPTP.dlf --> die is wel van 10 juli overigens.

Degene die daar boven staat dus... ik heb de 3-port router

Ook vreemd is dat als ik in de configuratie van de router bij het menu DHCP aangekomen ben, en ik dat enable (zoals gewoonlijk) dat ik daarna niet meer verder kom in menu's en daarna ook met geen mogelijkheid meer in de router kom :?

Join het GoT Pulse-Team!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik zou iets kopen wat goed werkt Zoals Linksys of Intel.
Hiervoor gebruikte ik ook zo'n vaag merk (NWN) en had de zelfde problemen met gedeelde zaken op het netwerk en weg vallende verbindingen.

Bij mij heeft Linksys mij uit het leiden verlost. En op mijn werk doet Intel het net zo probleemloos.

Verwijderd

DenMan schreef op 07 oktober 2002 @ 20:20:
nee ik draai nu F5D6230u3_v1.01.003.d02_PPTP.dlf --> die is wel van 10 juli overigens.
Oh, ik had allang die 1.12 erop gepleurd, om te kijken of het helpt :)