Bij het opstarten van een Compaq Pressario verschijnt het Compaq Logo, gelijktijdig verschijnen er over het hele scherm uitroeptekens, dit gaat door en soms start de PC niet door naar Windows ME. Voor mijn gevoel is dit probleem ontstaan nadat ik Sophos antivirus had geinstalleerd. Het probleem is blijkbaar niet te verhelpen. Formateren schijven helpt niet, ander Windows besturingssysteem helpt niet.
De BIOS is wel te benaderen maar niet te lezen omdat alle tekens verminkt worden weergegeven. Soms, als de PC goed opstart kan ik de BIOS benaderen en default settings instellen, maar ook dit heeft geen continue karakter, bij een volgende opstartbeurt gaat het mis. Tevens draait de PC niet stabiel. Windows XP gaf een mogelijke instabilitieit aan met NVidia GEforce.
Wie herkent dit probleem en weet een mogelijke oplossing.
De BIOS is wel te benaderen maar niet te lezen omdat alle tekens verminkt worden weergegeven. Soms, als de PC goed opstart kan ik de BIOS benaderen en default settings instellen, maar ook dit heeft geen continue karakter, bij een volgende opstartbeurt gaat het mis. Tevens draait de PC niet stabiel. Windows XP gaf een mogelijke instabilitieit aan met NVidia GEforce.
Wie herkent dit probleem en weet een mogelijke oplossing.