Toon posts:

Problemen bij opstarten Compaq 5121EA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van een Compaq Pressario verschijnt het Compaq Logo, gelijktijdig verschijnen er over het hele scherm uitroeptekens, dit gaat door en soms start de PC niet door naar Windows ME. Voor mijn gevoel is dit probleem ontstaan nadat ik Sophos antivirus had geinstalleerd. Het probleem is blijkbaar niet te verhelpen. Formateren schijven helpt niet, ander Windows besturingssysteem helpt niet.
De BIOS is wel te benaderen maar niet te lezen omdat alle tekens verminkt worden weergegeven. Soms, als de PC goed opstart kan ik de BIOS benaderen en default settings instellen, maar ook dit heeft geen continue karakter, bij een volgende opstartbeurt gaat het mis. Tevens draait de PC niet stabiel. Windows XP gaf een mogelijke instabilitieit aan met NVidia GEforce.
Wie herkent dit probleem en weet een mogelijke oplossing.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al een andere videokaart geprobeerd :?

Wat doet dit topic eigenlijk in Windows Operated Systems als je niet eens in Windows kan komen soms :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Misschien wilde Sophos je MBR (Master Boot Record) scannen bij opstarten en is het daarmee fout gegaan. Je kunt proberen je MBR te wissen. Hoe je dat doet is via de search op te vinden. (Ik heb ervaring)

Nu weet ik niet hoe het met jouw Compaq zit, maar bij sommige modellen staat de BIOS dus ook op een aparte partitie. Dat zou ook het probleem kunnen zijn. Of misschien is je HDD wel versleten.