Toon posts:

Soud gaat houterig bij cpu gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal,

Als ik BF speel met geluid aan dan haal ik een fps van 20 tot 40, maar als ik het uit zet haal ik 40 tot 60. Nou heb ik onboard sound en vreet dat cpu maar ik heb ook nog een soundbalster128 en die pakt geen cpu (of wel weet niet precies) en als ik die gebruik is de fps even goed als bij onboard aan maar het geluid kraakt dat het barst bij alles wat ik doe is het echt eng vooral bij laden. Ik heb de nieuwste drivers geinstallt en of ik het onboard uit of aan zet in bios maakt ook niet uit, maar eerst deed het 128 soudblastertje het wel het enige wat in mijn pc is veranderd is de Hdd. Maar die heb ik getest op errors of fouten en 0.0% fouten.
En ik wil gewoon weer met geluid kunnen spelen ook al is het onboard of van soundblaster128, voor de duidelijkheid met onboard geluid gaat fps omlaag met soundblaster128 kraakt het geluid bij alles wat ik doe....is niet goed hoor.... :'(

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 10:23
Zoek ff nieuwe drivers voor je sb

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Als je de SB128 gebruikt, moet je zowieso de onboard geluidskaart uitschakelen (dit vind je in de bios) als het daarna het probleem nog niet weg is moet je even naar de optie 'Delayed transaction' zoeken in het BIOS, en deze inschakelen.

edit:
Als het dan nog niet weg is kun eventueel nog even zoeken naar 'PCI Latency Timer' of iets degelijks, wederom te vinden in het bios en deze verhogen naar 64 of 128

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan Scholl op 07-10-2002 20:05 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het helpt niet :(

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Draait zeker Win2k? LOL, ik had het ook met een SB Live! (de value 256 versie). Met SP3 ging het beter allemaal, maar nog zuig, dan maar XP erop :'(

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
De SB128 maakt gebruik van software wavemixing en daarom gebruikt die ook best wel veel cpu time, ik zou gewoon een live 5.1 kopen. Ik denk dat je er daan geen last meer van hebt. Ik heb dit probleem namelijk ook gehad vroeger

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb XP maar thnx ik had delay trancaction aangezet en dat hielp niet, ja ik had te snel gelezen ik heb em nou op 96 en gaat perfect thnx man.....overigens de eerste keer dat als ik een vraag vertel stel op tweakers dat die wordt opeglost.

:9
Pagina: 1