VCD op CD-i Afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 17:59
Ik heb gehoord dat je VCD ook op Cd-I af akn spelen.
Nu heb ik met Win on Cd een Cd-I gemaakt maar na 3 min. kapt het beeld en geluid ermee.
Heeft er iemand een beter programma om hem op CD-I te kijken?

Read the badge, Bitch!

• JK
  • Laatst online: 20-08 13:53

JK

Met NERO kan je ook perfect cd's maken voor CD-I. Ik gebruik WinOnCD met mijn Philips writer, maar ik heb een HP 8 speed een tijd geleden gekocht, daar werkte ie niet op. En op de WinOnCD site kon ik ook geen nieuwe update halen, ook al heb ik WinOnCD gewoon origineel... maargoed, Nero Burning Rom werkt goed.

Vergeet niet dat je MPEG bestand fouten kan bevatten waarop je CD-I gaat haperen of stoppen. Zelf doe ik erg veel met MPEG VideoCD's maken. Ik heb een realtime MPEG capturekaart, een redelijk dure ook nog. Daar kan je alles op aansluiten ,ik wil er nog een keer een DVD speler op aansluiten. Maar voornamelijk gebruik ik 'm om videobanden van mezelf/familie van vroeger toen ik nog een klein jochie was om te zetten naar MPEG, en dit op een CD zetten. Dan kan het praktisch niet meer stuk. Een videoband kan in een keer vast gaan zitten in je videorecorder, en aangezien ik videobanden heb van mezelf van toen ik 0 was tot uh... 12 jaar ofzo, is het leuk om dat allemaal op CD te zetten. Helaas zijn dat nogal veel banden.

Anyway, om fouten in MPEG bestanden te corrigeren kan je VCDGear downloaden vanaf http://www.vcdgear.com

Maar ook met mijn eigen gemaakte CD's maak ik nog vaak genoeg mee dat de CD-I in een keer vastloopt. Terwijl hij op de PC en Playstation gewoon lekker doorkachelt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dit heeft nix met software om ze te maken te maken,, HUH ? dat klinkt gek.. maar goed je snapt het wel..

Ik heb voor een klankt ook eens cditjes/vcdtjes moeten maken, en die hadden precies hetzelfde probleem, wat nou blijkt is. het is een bug in de cdi spelers..
win2k bug !! jajajaja, niet gedacht die ooit nog tegen te komen heh, maar er is geen nieuwe software voor de cdi spelers te krijgen, want de laatste is in 1992 of 1993 geschreven, typisch Philips zou ik nog willen toevoegen, je bent niet de enige, en er is nix aan te doen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Euhm... win2k bug? :)

• JK
  • Laatst online: 20-08 13:53

JK

Nee, ligt ook aan de software die je op je videocdtje (op de eerste track) gooit. Ik heb hier ook CD's en die draaien vrolijk door. Denk ook aan de grootte van het geheugen van de CD-I's, je hebt verschillende modellen, en de duurdere modellen hebben (zoals gewoonlijk) geen of minder problemen.

Ik heb helaas nog niet getest of sommige videocd's op een DVD speler vastlopen. Op mijn Playstation movieplayer in elk geval nooit.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Maak in ieder geval videoCD 2.0 CD's, als je deze in een CD-I speler wilt spelen.
Pagina: 1