Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
De sensor sit bij die dingen intern, somige moederborden lezen het van buiten af maar dit is geloof ik niet het geval bij jou mobotje.
En als hij stabiel loopt zou ik me geen zorgen maken, lekker laten draaien.
http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle
flashen is eng
Hoezo zou een PII nou weer niet goed zijn? Als servertje of linux expirimenteer bak is het snel zat.
U heeft helemaal gelijk!LopeZ schreef op 07 oktober 2002 @ 20:13:
[...]
Hoezo zou een PII nou weer niet goed zijn? Als servertje of linux expirimenteer bak is het snel zat.
Een P2 heeft geen temp-sensor in de behuizing. Deze moet je of op het moederbord hebben, of zelf op een plek erop plakken en dan middels een kabeltje met het moederbord verbinden (zo was het tenminste bij mijn Asus P2B bordje)computerboer schreef op 07 oktober 2002 @ 19:45:
Moet ik een sensor aansluiten dan? Zit deze niet in/bij de cpu?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb je al motherbordmonitor geprobeerd eigenlijk? Die zou de temp van de interne diode ook moeten kunnen uitlezen namelijk.
gogo google
LopeZ schreef op 07 oktober 2002 @ 20:19:
Voor 40 euro is het helemaal een koopje trouwens
Heb je al motherbordmonitor geprobeerd eigenlijk? Die zou de temp van de interne diode ook moeten kunnen uitlezen namelijk.
Sinds wanneer heeft een PII een interne diode
M'n PII heeft er iig geen.
Wel kan je een platte thermal sensor aansluiten tussen koelblok & CPU en die aansluiten op het mobo.
Voor temps word een weerstand gebruikt. NTC of PTC. Meestal NTC, Negative Temperature Coefficient ofzo
ontopic. Dus dat feest gaat mooi niet door
Waarom zegt het BIOS dan, dat ik de temp kan aflezen?
Verwijderd
Btw, de 400 Mhz wordt gebruikt voor KazaaLite, software-updates en tijdelijke backup-storage.
De 450 Mhz wordt door m'n dinnetje voor internet, mail, word, administratie en weet ik wat nog meer gebruikt en trekt dat prima. De moderne spelen doen het er misschien niet op, maar voor huis- tuin- en keukengebruik is hij prima.
Oftewel, nix mis met een PII, niet iedereen heeft het geld/zin om de PC super-modern te houden
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Abbadon schreef op 07 oktober 2002 @ 20:39:
Alleen je mobo moet wel met de juiste interface zijn uitgerust om 'm uit te lezen. Kan zijn dat de oudere PII's ze niet hebben, maar de latere hebben ze zeker weten wel.
Ik heb een deschuttes PII-333mhz (66 FSB dus) en dat valt dus indd onder de "oudere PII" klasse
Ik heb hem op 2 verschillende mobo's gehad en nooit een temp waarde kunnen uitlezen dus ik ga er toch vanuit dat ie er geen heeft.
Verwijderd
in de koffermod van me broer en ik daar staat bij speedfan -111 graden
Verwijderd
Sterker nog, ik heb hier een P2-450 Deschuttes (100 FSB) en die heeft dus GEEN interne diode. Heb zef bij de compu-winkel een losse temp-meter gekocht die je zelf moet bevestigen en middels een draadje op moederbord moet aansluiten.Predator schreef op 07 oktober 2002 @ 21:05:
[...]
Ik heb een deschuttes PII-333mhz (66 FSB dus) en dat valt dus indd onder de "oudere PII" klasse
Ik heb hem op 2 verschillende mobo's gehad en nooit een temp waarde kunnen uitlezen dus ik ga er toch vanuit dat ie er geen heeft.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
ik heb een PII 350 (zo'n f*cked up Packard Bell ding) en die heeft toch echt geen temperatuur meter
mobo: MSI 6147
processor: PII 350
intern geheugen: 2x 64 Mb SDRam (1 op 100 Mhz en 1 op 133 Mhz)
VGA: ATI 3D RAGE PRO TURBO (onboard)
best wel zinloos dit, misschien op slot gooien dit ouwe topic
[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 06-01-2004 22:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()