Toon posts:

A7V333 - system failed memory test ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7V333 en daar heb ik een probleempje mee. Ik krijg steeds de melding "system failed memory test" van de POST reporter.

Ik heb het geheugen in een ander systeem gestest en daarin werkt het, ook heb ik ander geheugen in het mb geplaatst maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding. Ook wanneer ik geen geheugen plaats krijg ik deze melding maar dan klopt het natuurlijk.

Het is gebeurt nadat ik een keer de COP functie heb gebruikt (koeler niet helemaal goed geplaatst).

Ik weet niet of dit een bekend probleem is of dat mijn mb gestorven is :( .. vandaar deze post.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ...

;(

Verwijderd

Ik denk dat je mobo een beetje ziek is :)

Verwijderd

Topicstarter
Leuke gezegd maar ik zoek toch meer een oplossing want ik wordt hier niet gelukkig van

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je per ongeluk verbindingen naar je geheugen doorgesneden ofzo?

Verwijderd

www.simmtester.com al gebrobeerd? Duurt even, maar het test je mem wel grondig.

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Kun je niet een reset uitvoeren op de bios? (Jumpertje) ik ken het probleem, en ik geloof dat je met een bios update wat problemen voorkomt, maar dan moet je natuurlijk wel kunnen booten.
Ik zou allereerst ff resetten.
Cooler niet goed geplaatst...... Is de core van je cpu niet beschadigd? Zou kunnen dat hij daarom het geheugen niet goed detecteert, en dan weet je al wel genoeg!
Wat je ook kan doen is als je 333 geheugen gebruikt een stapje terug gaan naar 266 en kijken wat ie dan doet.
Lukt het helemaal niet, dan zit er altijd nog garantie op je mobo.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

Rook? 8)7

Verwijderd

nee grapje, heb ik gehad, cpu doorgefikt :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn CPU op een mb doorgebrand ja ... maar dit was ook met een andere CPU.

Ik kan inderdaad de bios eens resetten !!!

Thanks allemaal

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

JWO

waarschijnlijk zoveelste a7v333 gestorven... ik mot die borden niet meer, ik heb er al 3 trug moeten sturen voor garantie, allemaal met cpu test of memory test failed, wat achter af dus het mobo bleek...

gare dingen :r
Pagina: 1