[win2k] Instellingen intern netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik heb 2 pc's, en ben nu bezig 1 daarvan tot server om te bouwen.

Ik heb nu dus een 98 bak met 2 netwerkkaarten, en een win2k bak met 1 netwerkkaart. Ik wil eerst alle informatie van m'n 98 bak naar m'n win2k computer kopieren voordat ik de eerste schoon maak.

Probleem is dat ik geen LAN draaiende krijg op mijn win2k computer. Zodra ik de internetstekker eruit haal en de lan-stekker erin stop beweert windows dat er geen stekker meer in zit. Ik heb m'n computer nu 192.168.0.2 als IP gegeven, maar dat is kennelijk niet genoeg. Ik kan alleen nergens andere instellingen vinden.

Weet iemand het probleem?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
Nu ik toch bezig ben met vragen: Weet iemand of 2 computers met dezelfde naam een conflict geeft op een LAN? Ze hebben wel uniek IP.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Zou best kunnen, maar kleine moeite om even 1 te veranderen, niet? Verder, gebruik je wel een goede kabel voor PC<->PC? Dat moet een gecrosste kabel zijn. Instellingen kun je vinden bij: My Networkneighbourhood->Right-mouse-click->Properties->LAN1->Right-Mouse-click->Properties->TCP/IP [nic]->Properties :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Diadem schreef op 07 oktober 2002 @ 19:14:
Nu ik toch bezig ben met vragen: Weet iemand of 2 computers met dezelfde naam een conflict geeft op een LAN? Ze hebben wel uniek IP.
Ja, dat geeft een conflict, hostname moet altijd uniek zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Diadem
Het probleem ligt iig niet aan de namen, want die heb ik nu veranderd en het werkt nog niet.

Het probleem lijkt de kabel te zijn. Ik heb expliciet gevraagd om een gecrosste kabel, en ik dacht ook dat ik er een had gekregen, maar kennelijk dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~bouwhuis/kabel.jpg

Zo lopen de draadjes in mijn kabel. Mij lijkt dit behoorlijk crossed, de draadjes kruizen elkaar.

Maar als ik het goed begrijp is dat dus niet zo?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif
Dat is cross.. zie ook:
FAQ Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Diadem
Cross is dus in feite als de draadjes niet kruizen. En straight is als ze kruizen?

Goed om te weten. Wel vaag.

Wel balen dat ik pas vrijdag terug kan naar die zaak. Stelletje eikels ;(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif
Vergelijk met de vorige, lijkt me toch minder crosserig als de echte cross :+

Maargoed, dat was dus FAQ werk ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.