[OC] Welke waterkoeler?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb de pricewatch eens nagebladert, en ik vind waterkoeler installaties daar in alle soorten en maten... Ik zat er over te denken er zelf ook een aan te schaffen. Ik heb al een tijd lang gedacht om de Koolance BW 601 tower te nemen... Maar die is wat duur...

Vandaar deze vraag: Wie heeft er een waterkoelinstallatie, en hoe presteert ie, in combinatie tot de kosten? Vereisten voor wat ik wil (minimaal):
- Moet een TB 1200, en een GF2, en de northbridge tegelijk kunnen koelen tot een temperatuur waarop ze op normale snelheid kunnen werken.
- Moet S T I L zijn. Die Akasa silver mountain lijkt wel een turbine... Zelfs op 7V.
- Moet in de kast passen. Ik heb veel ruimte boven de voeding en onder tegenover het moederbord... Ik wil de radiator boven plaatsen, het vloeistofbakje onderaan.
- Moet voor een enigzins technisch aangelegd persoon zelf te monteren zijn (duh).

Bestaat mijn wens?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Interessant artikel... maar ik vraag naar een complete set, niet een procblok alleen :)

Forget your fears...

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Interestante vraag. Is er geen grote vergelijkings test ergens te vinden?(met geluids productie erbij, daar ben ik namelijk wel benieuwt naar)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Aetje schreef op 07 oktober 2002 @ 20:25:
Interessant artikel... maar ik vraag naar een complete set, niet een procblok alleen :)
Maakt niet zoveel uit. Elke set is even brak :+ :D

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Welja... Dus gewoon voor de goedkoopste gaan dan? Of gewoon zelf maken? (evt autosloop gaan, radiator & pomp halen, blok halen, modden maar?)

Forget your fears...

Verwijderd

Blokjes van aqua computer zijn erg mooi en niet te duur ik was 100 euro kwijt voor cpu en videokaart met verzendkosten erbij. Zie onder voor pics. :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Als je toch niet gaat OC'en zijn er wel simpele waterkoel setjes verkrijgbaar zoals die van Aqua inderdaad of gewoon toch zo'n Koolance kassie, dat is goedkoper dan je denkt hoor.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Dit heeft vandaag nog op tweakers gestaan:

Waterblok round-up bij HardOCP

als je hier ff kijkt word je mischien wijzer welke het ''beste'' is

edit: in iedergeval voor het waterblok dan he :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Kan iemand zich die mini waterkoeler nog herinneren!?
Hij presteerde nog heel aardig, zeker een concurrent voor de luchtkoelers.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Gman schreef op 07 oktober 2002 @ 23:29:
Als je toch niet gaat OC'en zijn er wel simpele waterkoel setjes verkrijgbaar zoals die van Aqua inderdaad of gewoon toch zo'n Koolance kassie, dat is goedkoper dan je denkt hoor.
Ja, maar die Koolance kassies zijn bij OCShop niet meer te krijgen :( weet iemand waar ik die nog krijgen kan?

Forget your fears...

Verwijderd

Klaxx/Innovatek of Cooltech. Ikzelf heb de Cooltech basis set en uitgebreidt met Klaxx GF4 cooler, Zalman passieve northbridge en Koolance HD cooler, t is niet -echt- helemaal stil, maar scheelt een enorme bak herrie, k zou iig ook je voedingsfan of op 7V laten draaien of een Enermax regelbare er voor in de plaats, anders wordt dat weer je luidste plek

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Als de voeding de luidste is, ben ik tevree...

Forget your fears...

Pagina: 1