Toon posts:

powerdvd en DD / DTS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik krijg PowerDVD niet aan het werk met m'n SBlive!.

Beeld doet het en geluid ook, maar de DD/DTS passtru wil niet werken.
Het lukt me wel via winDVD om alles aan het werk te krijgen maar ik vind de beeldkwaliteit van powerDVD stukker beter. Is dit een driver issue ofzo?

Ik heb:
PowerDVD 4.0 XP
Creative SBLive 5.1
LeadTek GF2 Ti

Verwijderd

Had zelf ook problemen met Powerdvd en mijn Xitel Storm Platinum. Ik weet niet of je de nieuwste patch hebt geinstalleerd, maar door deze patch had ik ook geen dd/dts geluid. Dus ik zou zeggen probeer opnieuw te installeren of probeer anders de patch (wie weet is het bij jou andersom). succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je 18.11 patch? Die lost het niet op helaas. Een andere patch ken ik niet.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Staat AC3 decode aan in AudioHq? (deze moet dus uit)
Staat Digital only aangevinkt in de volumeregeling -> advanced? (deze aan)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Welke Live!Ware gebruik je? Die met die blauwe mixer? Die heeft bij mij ook problemen gegeven met DD/DTS doorgave. Om de zoveel seconden raakte hij het spoor kwijt ofzo. Na installatie van de oude Live!Ware 3.0 (met de grijze mixer) en evt. de nieuwe Windows-update drivers (rev. 2603) werkt het weer perfect!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
vassago schreef op 07 oktober 2002 @ 19:54:
Staat AC3 decode aan in AudioHq? (deze moet dus uit)
Staat Digital only aangevinkt in de volumeregeling -> advanced? (deze aan)
Dit zijn de 2 drempeltjes inderdaad, even checken dus. Verder moet je vervolgens overal 5.1 speakers aanzetten (op 2 of 3 plekken geloof ik) en daarna de sound-output op SPDIF in PowerDVD en DirectWave of SB Live Wave.

(Ik ga er dus vanuit dat je wel geluid hoort, want anders moet je het probleem misschien ergens anders gaan zoeken)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Stan schreef op 07 oktober 2002 @ 20:10:
[...]

Verder moet je vervolgens overal 5.1 speakers aanzetten (op 2 of 3 plekken geloof ik)
Dit maakt bij mij niet uit, ik heb hem gewoon op stereo staan maar krijg wel DD over coax.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AC3 decode uit.
De digital out staat aan.

Maar ff weer bij de les, ik heb ALLEEN met PowerDVD problemen. Op zich werkt de digital out wel, alleen niet met powerDVD.
Met bv WinDVD doet ie het perfect (met DD/DTS digital out) maar daar vind ik de beeldweergave niet zo denderend. PowerDVD heeft IMO het mooiste beeld.

Ik heb zowel de 'blauwe' als de 'grijze' drivers voor de SB geprobeerd.

Ik zou evt de SB ff in me andere PC kunnen duwen, maar ik heb een mooi kabeltje door m'n huis getrokken naar deze PC dus hij moet het hier doen vind ik...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 19:04:
Damn, ik krijg PowerDVD niet aan het werk met m'n SBlive!.

Beeld doet het en geluid ook, maar de DD/DTS passtru wil niet werken.
Het lukt me wel via winDVD om alles aan het werk te krijgen maar ik vind de beeldkwaliteit van powerDVD stukker beter. Is dit een driver issue ofzo?

Ik heb:
PowerDVD 4.0 XP
Creative SBLive 5.1
LeadTek GF2 Ti
Je vind de beeldkwaliteit van PowerDVD beter dan die van WinDVD ? Dat meen je toch niet serieus heh ? WinDVD is superieur in beeldkwaliteit. En als je nog beter wilt moet je voor Cineplayer gaan van Ravisent (tegenwoordig Sonic), betere video-filters/decoders vind je echt niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb cineplayer ook ff geprobeerd, maar die geeft weer geen DTS signalen door. Ik heb er wel wat tweaks voor maar niet die voor DTS. Wel perfecte videocodec zeg... THNX tbusquet

Over winDVD, ik heb nu ook WinDVDtweaker, die geeft al iets meer controle over de codec. Maar niet over de DD/DTS out.

Nog steeds niet tevreden. Het zou toch moeten lukken met PDVD....

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
welk OS?
ingeval van win2K > servicepacks installen, hier ging het ook eerst niet zonder de SP's

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:57:
Hmm ik heb cineplayer ook ff geprobeerd, maar die geeft weer geen DTS signalen door. Ik heb er wel wat tweaks voor maar niet die voor DTS. Wel perfecte videocodec zeg... THNX tbusquet

Over winDVD, ik heb nu ook WinDVDtweaker, die geeft al iets meer controle over de codec. Maar niet over de DD/DTS out.

Nog steeds niet tevreden. Het zou toch moeten lukken met PDVD....
Ik heb het hele zooitje, dus DD en DTS pasthrough gewoon werkend onder Cineplayer 4.0 heb ik poosje geleden gekocht.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu SP3 maar installen, wie weet.

Verwijderd

Topicstarter
Net SP3 installed.... Noppes..

BTW k draai W2K

Verwijderd

Topicstarter
schopperdeschop.....
nog geen soelaas

Desnoods ga ik verder met WinDVD , maar uit eigenwijzigheid wil ik toch PDVD aan het draaien hebben.

De search, google, en meer bronnen helpen me niet...

Heb ik misschien een foute versie van PDVD?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Check je ICQ en hotmail-account eens. Ik heb je al 2 berichten gestuurd!

Verwijderd

Topicstarter
oops, net alles weer geinstalld ...sowee ..i'll check it now

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrrr heetmeel account wil nie meer .... icq me maar ff..
Pagina: 1