Toon posts:

beroep: M$-basher

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens gekeken naar de reacties van zo'n M$-gebruiker:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=472994

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=477832

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=569421

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=592018

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=616155

Er blijkt zonneklaar dat werkelijk overal waar MS gebruikt moet worden de beroemde M$-troll wordt gebruikt. Hij vervuilt dus gewoon doelbewust het forum met dat dollarteken. Nu nog eens de mensen die dat helemaal niet zo erg vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

5 reacties waarvan de oudste februari is zet ook geen zoden aan de dijk.

lekker laten gaan, daar is het modsysteem voor, dat straft zichzelf vanzelf af.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

Mooie verzameling aad, dit zijn idd de gevalletjes waar we afgelopen week over gediscussiert hebben. De posts an sich zijn geen trollen, dus moet het $ gebruik daar dan wel toe leiden?

Dit zijn prachtvoorbeelden van posts die ik niet mod, ik vind het $ gebruik hier niet dominant als troll aanwezig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aad, kun jij me een keer uitleggen wat er zo ongelovelijk trollerig is aan een simpel dollartekentje dat iedereen die daarmee zondigt gelijk de grond in gemoddereerd dient te worden?

Jij vergeleek het een keer eerder met "Linsux", maar dat is een duidelijke negatieve generalisering van een OS.
Zegt die "$" iets negatiefs over Microsoft? Wat symboliseert die "$" voor jou? Geld? Nou zo raar is het dan toch niet om het in combinatie te brengen met MS? Het is niet slecht voor Microsoft dat ze veel verdienen, het wil ook niet zeggen dat ze slechte produkten maken omdat ze veel verdienen. Je zou dan beter "Microsucks" kunnen zeggen natuurlijk.
Ik kan wel een reden bedenken om wel "M$" te gebruiken, iedereen weet gelijk dat je het over Microsoft hebt. Als je in een topic die niet over Microsoft gaat "M$" zegt ipv. "MS" dan weet je zeker dat iedereen weet waar je het over hebt.

Je kan het ook zo bekijken: Heeft iemand er last van als ze "M$" lezen? Gaat het iemand beschadigen? Ziet de FP er echt zo slordig uit met een paar dollartekens? Als de topic over geld gaat dan gebruikt t.net zelf vaak een plaatje van een zak met een dollarteken erop. Is dat dan niet ook trollen?

Aan de andere kant: mensen hebben er wel last van als zinnige, interessante reacties verdwijnen omdat er moddereters zijn die van mening zijn dat ze "trollen" terwijl dat in meeste gevallen duidelijk niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Z161 de stap van M$ naar Microshit etc. is heel klein, daarom is er ooit de ongeschreven afspraak gemaakt om alle soortgelijke "populaire" kreten over 1 kam te scheren en ze te beoordelen naar wat ze doorgaans verdienen .
-1 troll dus.
Nu zijn er de laatste tijd toch weer vraagtekens bij dit strakke 'beleid' gezet, juist vanwege hetgeen wat jij ook al schrijft. Dit is een kentering in het modden, en dat zal tijd nodig hebben om te nivelleren.

En laten we wel wezen, de meeste (maar niet allemaal dus) posts waar popolair met M$ of Linsucks etc gegooid word zijn de moeite van het lezen niet waard, en mogen nest wel naar de trollenkelder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:50:
Jij vergeleek het een keer eerder met "Linsux", maar dat is een duidelijke negatieve generalisering van een OS.
Zegt die "$" iets negatiefs over Microsoft? Wat symboliseert die "$" voor jou? Geld? Nou zo raar is het dan toch niet om het in combinatie te brengen met MS? Het is niet slecht voor Microsoft dat ze veel verdienen, het wil ook niet zeggen dat ze slechte produkten maken omdat ze veel verdienen. Je zou dan beter "Microsucks" kunnen zeggen natuurlijk.
Ik kan wel een reden bedenken om wel "M$" te gebruiken, iedereen weet gelijk dat je het over Microsoft hebt. Als je in een topic die niet over Microsoft gaat "M$" zegt ipv. "MS" dan weet je zeker dat iedereen weet waar je het over hebt.

Je kan het ook zo bekijken: Heeft iemand er last van als ze "M$" lezen? Gaat het iemand beschadigen? Ziet de FP er echt zo slordig uit met een paar dollartekens? Als de topic over geld gaat dan gebruikt t.net zelf vaak een plaatje van een zak met een dollarteken erop. Is dat dan niet ook trollen?
In het geval van die geldzak niet, omdat het plaatje niet gekoppeld wordt aan een naam of iets dergelijks. Dat is dus in het geval van M$-gebruik wel zo. Je zegt nu wel dat het niet noodzakelijk iets slechts hoeft te betekenen, maar indien dat zo is, is het mijn inziens ook niet noodzakelijk om de S met een $ te vervangen. De meeste mensen (ik wil niet iedereen over een kam scheren :)) die de $ gebruiken in plaats van de S, zullen dit doen om doelgericht aan te geven dat ze het niet eens zijn met het beleid van de firma. Dat je het daar niet mee eens bent kan ik me heel goed voorstellen, maar om zoiets duidelijk te maken zijn er ook andere manieren.
Aan de andere kant: mensen hebben er wel last van als zinnige, interessante reacties verdwijnen omdat er moddereters zijn die van mening zijn dat ze "trollen" terwijl dat in meeste gevallen duidelijk niet de bedoeling was.

Ik denk dat de mods die hier komen ook echt wel kijken of de boodschap die achter de M$ zit belangrijker is dan de 'aanval' op MS door het gebruik van de $. Persoonlijk probeer ik te kijken naar de boodschap, en is die sterk genoeg naar mijn mening, dan zal ik daarop modereren, maar zal de boodschap weinig zeggend zijn, en daarbij gepaard gaan met M$ gebruik, dan zal ik toch neigen richting de overbodig/flame/troll, al naar gelang hoe de boodschap geformuleerd is.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 19:02:
Eens gekeken naar de reacties van zo'n M$-gebruiker:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=472994

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=477832

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=569421

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=592018

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=616155

Er blijkt zonneklaar dat werkelijk overal waar MS gebruikt moet worden de beroemde M$-troll wordt gebruikt. Hij vervuilt dus gewoon doelbewust het forum met dat dollarteken. Nu nog eens de mensen die dat helemaal niet zo erg vinden?
Sorry, maar als alleen daar naar gekeken gaat worden :?

Als ik net zo achterlijk als jullie bezig zou gaan zou ik iedereen MET dollartekengebruik +1 inzichtvol moeten geven.

Hopelijk ben ik zo voor jullie duidelijk dat dat NERGENS op slaat. Het gaat immers om de betooglijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Sorry, maar als alleen daar naar gekeken gaat worden :?

Als ik net zo achterlijk als jullie bezig zou gaan zou ik iedereen MET dollartekengebruik +1 inzichtvol moeten geven.

Hopelijk ben ik zo voor jullie duidelijk dat dat NERGENS op slaat. Het gaat immers om de betooglijn.
-1: flamebait

Die "betooglijn" is meestal een aaneenschakeling van ongenuanceerdedommezwetshaatopmerkingen aan het adres van Microsoft of Bill Gates.

Verder geeft inderdaad het gebruik van m$ weer dat de poster daarvan Microsoft een vuile smerige kapitalistische firma vindt, en dat is inderdaad gewoon een troll.

Verder doen die mensen die aan Linux ontwikkelen dat ook echt niet uit filantropische overwegingen, die verdienen daar hun brood mee. Mijn voorstel, we gaan voortaan in plaats van Linux Linu$ schrijven, eens kijken hoe de Linux-gemeenschap dat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Jullie, is dat koninklijk meervoud naar de persoon die je quote ofzo? Of is dat je gewone doen, generaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 22:39:
Verder geeft inderdaad het gebruik van m$ weer dat de poster daarvan Microsoft een vuile smerige kapitalistische firma vindt, en dat is inderdaad gewoon een troll.
Het is hoogstens een beetje kinderachtig. Het 2de stuk wat jij schrijft: mag je dat niet vinden? Ik vind dat ook. Vuil en smerig omdat er weinig concurrentie is tov. MS dat ze aan alle kanten proberen tegen te houden. Op deze manier wordt het aan de maatschappij opgedrongen en de Amerikaanse regering doet er geen ene zak tegen. Net zoals de Nederlandse regering eerst niks tegen roken deed: schoppen ze hun eigen inkomsten mee omver. En dan kom ik bij het punt kapitalistisch: da's allemaal een nadelig gevolg van het kapitalisme.

En jij vind het gek dat mensen daar iets tegen hebben. Nou mij best dan mod je ze naar beneden, maar, wat doe jij: je gaat hier propageren dat dat soort reacties allemaal -1 flamebait moeten staan (dat ik je al eerder heb zien doen). Want als iemand nou 'M$' gebruikt, wat dan? Is het dan per definitie een flamebait? Dus een taalgrapje mag dan al niet meer. Je kunt er ook gewoon overheen lezen, makker.
Verder doen die mensen die aan Linux ontwikkelen dat ook echt niet uit filantropische overwegingen, die verdienen daar hun brood mee. Mijn voorstel, we gaan voortaan in plaats van Linux Linu$ schrijven, eens kijken hoe de Linux-gemeenschap dat vindt.
Niet iedereen verdiend geld aan Linux! Bovendien zorgt de licentie voor bescherming van de auteursrechten op een vrijere manier dan dat Microsoft dat doet m.i. Feit blijft dat jij legaal de kernel sources hebt, er legaal mee mag spelen en gratis de source hebt. Dat zal ook altijd zo blijven. En dat is iets dat ik met mijn Linux kist wel kan, wat jij met jouw Windows kist weer niet kan en het zou me werkelijk verbazen als jij 1 van die 3 punten ooit zou kunnen met je Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ehm, /16 is niet de plaats voor Windows vs. Linux discussies, feit is gewoon dat je Microsoft als MS afkort en niet als M$, ik ga SuSe toch ook niet als $u$e schrijven omdat die toevallig geld proberen te verdienen aan Linux?
En dat is iets dat ik met mijn Linux kist wel kan, wat jij met jouw Windows kist weer niet kan en het zou me werkelijk verbazen als jij 1 van die 3 punten ooit zou kunnen met je Windows.
bottom
Poe poe, je kan direct de kernel veranderen die ook nog eens gratis is, dat is idd wel erg stoer ja. Ik ken een redelijk aantal Linux/BSD gebruikers en geen van alle past de source op een of andere manier aan en ik betwijfel of jij dat wel doet. Niet echt een argument dus.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 14 oktober 2002 @ 00:31:
[...]

Ehm, /16 is niet de plaats voor Windows vs. Linux discussies, feit is gewoon dat je Microsoft als MS afkort en niet als M$, ik ga SuSe toch ook niet als $u$e schrijven omdat die toevallig geld proberen te verdienen aan Linux?
Als jij dat wilt doen doe jij dat toch? Kan mij wat interesseren. Ik heb er wel meer respect voor als je het ook beargumenteerd. Verder zou ik het simpelweg negeren,dat van die $. Het gaat wmb. nl. om de inhoud; niet om een S of een $. Bovendien moet je oppassen dat je als media zijnde (Tweakers.net zie ik als een onderdeel van de media) niet zorgt dat je massaal een bepaalde mening aan de lezers oplegt. Wanneer iemand iets netjes beargumenteerd is er toch geen probleem?
Poe poe, je kan direct de kernel veranderen die ook nog eens gratis is, dat is idd wel erg stoer ja. Ik ken een redelijk aantal Linux/BSD gebruikers en geen van alle past de source op een of andere manier aan en ik betwijfel of jij dat wel doet. Niet echt een argument dus.
Generalisatie? Oei. Nou, ik patch mijn Linux kernel wel en ik pas regelmatig de source aan omdat-ie niet altijd even lekker patched (dat komt door verschillende versies ed. dat ligt meer aan mij). Zelfde geldt voor OpenBSD. Bovendien gaat het om de mogelijkheid dat je dat kunt. Alsof jij in je leven alles doet dat je mag van de wet.. maar goed als je wel een argument wilt dat voor vrijwel elke Linux user opgaat: gratis te installeren. Kost wat gebrande cdtjes cq. floppy/internet verbinding. Egoisme vs. drang naar vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:51:
Als jij dat wilt doen doe jij dat toch? Kan mij wat interesseren. Ik heb er wel meer respect voor als je het ook beargumenteerd. Verder zou ik het simpelweg negeren,dat van die $. Het gaat wmb. nl. om de inhoud; niet om een S of een $. Bovendien moet je oppassen dat je als media zijnde (Tweakers.net zie ik als een onderdeel van de media) niet zorgt dat je massaal een bepaalde mening aan de lezers oplegt. Wanneer iemand iets netjes beargumenteerd is er toch geen probleem?
ook al is de inhoud nog zo mooi, wat is dan de reden om een $ als s te gebruiken, zelfs al heb je de meest geniale reactie, juist als je een geniale reactie neerzet, dan moet je toch 2 keer nadenken voordat je deze dollarteken neerzet, het is niets meer dan een overbodig teken dat niet gebruikt had hoeven worden, ook staat het niet echt proffesioneel al die m$ tekens, als je iets netjes beargumenteerd dan is het gebruik van een $ dus niet nodig. en verdien je meer respect, iedere tweaker heeft zijn eigen mening over microsoft, en dat zal een m$ of een laag gemodde reactie niet beinvloeden.
Generalisatie? Oei. Nou, ik patch mijn Linux kernel wel en ik pas regelmatig de source aan omdat-ie niet altijd even lekker patched (dat komt door verschillende versies ed. dat ligt meer aan mij). Zelfde geldt voor OpenBSD. Bovendien gaat het om de mogelijkheid dat je dat kunt. Alsof jij in je leven alles doet dat je mag van de wet.. maar goed als je wel een argument wilt dat voor vrijwel elke Linux user opgaat: gratis te installeren. Kost wat gebrande cdtjes cq. floppy/internet verbinding. Egoisme vs. drang naar vrijheid.
Stoer Hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

dystopia, onderstaand (en bovenstaand ook) verduidelijkt min of meer de $$$ cultuur
botoo schreef op 10 oktober 2002 @ 21:12 al eens:
Z161 de stap van M$ naar Microshit etc. is heel klein, daarom is er ooit de ongeschreven afspraak gemaakt om alle soortgelijke "populaire" kreten over 1 kam te scheren en ze te beoordelen naar wat ze doorgaans verdienen .
-1 troll dus.
* botoo Nu zijn er de laatste tijd toch weer vraagtekens bij dit strakke 'beleid' gezet, juist vanwege hetgeen wat jij ook al schrijft. Dit is een kentering in het modden, en dat zal tijd nodig hebben om te nivelleren.

En laten we wel wezen, de meeste (maar niet allemaal dus) posts waar popolair met M$ of Linsucks etc gegooid word zijn de moeite van het lezen niet waard, en mogen best wel naar de trollenkelder.
Dus zonder inhoudelijk op de pro/contra Lin/Win in te gaan kun je stellen dat de $$$ schrijfwijze al wat genuanceerder gemod word, aad123 is wat dat betreft nog wat star (net als FlipZemanova btw), maar de grootste gemene deler telt :)

Wat niet betekent dat de meningen hier geventileerd mogen worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:51:
[...]

En dat is nou de crux, er zijn nogal wat mensen, waaronder ondergetekende, die het gebruik van M$ niet zien als het netjes beargumenteren.

Verder ben ik het eigenlijk behoorlijk met je eens. De inhoud is erg belangrijk en voldoende inhoud kan het nog wel eens overwinnen (in mijn geval) van een af en toe gebruik van M$. Het zal echter absoluut niet meehelpen aan een hogere score. Als een briljante post (+4 ofzo) voorzien is van een aantal M$-en (net op het randje van voor mij storend) dan zou ik hem op +2 à +3 niet meer omhoog zetten. Maar om verder sterker posts vanwege eenmalig M$ gebruik naar de -1 troll te zetten, vind ik ook dubieus (*bewust politiek zwakke term gebruikend*).

Ik vergelijk het gebruik van M$ altijd met het gebruik van krachttermen. Die gebruik je slechts in je argumentatie als deze van zichzelf niet sterk genoeg is, je er onzeker over bent of je gefrustreerd bent door de niet overtuigende werking ervan (al dan niet terecht, het _kan_ ook aan de lezer liggen). Met andere woorden, voor mij is/lijkt een redenering sterker zonder dat woordgrapje met een baard langer dan die van Methusalem.

Let wel, ik spreek niet uit naam van het TMF, of uit LM-oogpunt, maar puur op persoonlijke titel en als single mod user.

[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 16-10-2002 16:23 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Je kunt het ook als een compliment aan MS zien. Overduidelijk het bedijf dat in een recordtijd heel veel $$ heeft verdiend _/-\o_

Zelfs in een tijd dat alle tech fondsen inleveren groeit MS door. Dus hebben ze die geuzennaam M$ best verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36

hellfire_ultd

Effe checke!

Och ja. Die "SPee" heeft maar iets van gemiddeld 0.7 karma punten per reactie. Het verwondert me eigenlijk dat ie nog 48 karma punten heeft weten te behalen.
Pagina: 1