Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
ppfffft
ken je de enter toets, of leestekens
ik wil best raad geven, maar eerst ff een logisch verhaal schrijven plz
ken je de enter toets, of leestekens
ik wil best raad geven, maar eerst ff een logisch verhaal schrijven plz
Sjees! Dit is idd wel heeel erg... ik weet niet eens of ik het wel begrijp?
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
ik zal proberen te helpen
als je 2 dezelfde fans hebt dan is het geluid natuurlijk 2x zo hard, maar met decibels moet je niet optellen. Als je 10 decibel extra krijgt (of 1 bel) dan is het geluid 10x zo hard, dus als je de decibels wilt weten, dat is ongeveer +3 als je 2 dezelfde hebt. je hebt nu 3 fans als ik het goed begrijp, 21db 26,5db en 28db. Samen zal dit ongeveer 31db aan geluid geven, maar je airflow is niet in een keer 3x zo hoog.
Stel je hebt 1 intake en 1 outtake fan. Als ze allebei 30cfm hebben dan is de flow door je kast 30cfm omdat ze allebei dezelfde lucht verplaatsen.
edit: voor iedereen gaat zeuren dat dit ook niet leesbaar is, je moet iemand andwoorden in zijn eigen taal
Stel je hebt 1 intake en 1 outtake fan. Als ze allebei 30cfm hebben dan is de flow door je kast 30cfm omdat ze allebei dezelfde lucht verplaatsen.
edit: voor iedereen gaat zeuren dat dit ook niet leesbaar is, je moet iemand andwoorden in zijn eigen taal
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
dus als ik het goed begrijp heb ik nu een geluid sterkte van 27 db plus 28 db is ongeveer 31 db
en als ik dus twee keer uit papst 12 db en een in papst 21 db kom ik op ongeveer 24 db met een lucht verplaatsing van 26,5 cfm
ik wil dus twee papst 8412 ngl 19,4cfm 12db voor de outtake gebruiken
en een 8412 ngml 26,5cfm 19db voor de intake gebruiken
heb ik hier een goed airflow mee en maakt het dan wat minder herrie
edit: ben blij dat iemand het toch begrijpt
en als ik dus twee keer uit papst 12 db en een in papst 21 db kom ik op ongeveer 24 db met een lucht verplaatsing van 26,5 cfm
ik wil dus twee papst 8412 ngl 19,4cfm 12db voor de outtake gebruiken
en een 8412 ngml 26,5cfm 19db voor de intake gebruiken
heb ik hier een goed airflow mee en maakt het dan wat minder herrie
edit: ben blij dat iemand het toch begrijpt
Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
De plaatsing en de blaasrichting maakt ook uit in de beleving van de 'herrie'. Een fan aan de achterzijde van je kast zal je minder horen dan eentje vooraan.
Simpel gesteld kan je voor de airflow het beste zorgen voor iets meer lucht naar buiten dan dat er in gaat.
Simpel gesteld kan je voor de airflow het beste zorgen voor iets meer lucht naar buiten dan dat er in gaat.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik weet niet of het veel nut heeft om twee fans achter elkaar te zetten. Zie hier.
(Ik bedoel nu dus die twee die je achterin wilt hebben.)
[off-topic]Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:34:
Ik weet niet of het veel nut heeft om twee fans achter elkaar te zetten. Zie hier.
Na aanleiding van dit artikel blijkt toch wel dat ik gelijk had dat die dragon orbs minder goed werken.
[/off-topic]
Beetje simpel antwoordt op je vraag (super vereenvoudigd weer gegeven).
decibel vraag:
- Ga uit van de koeler die het meeste lawaai maakt, zoveel heb je minimaal.
luchtverplaatsing vraag:
- Ga uit van de koeler die het minste verplaasten kan, zoveel heb je maximaal aan lucht verplaatsing.
Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan
Pagina: 1