USB Probleem met Abit AT7-MAX

Pagina: 1
Acties:

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Wie heeft nog meer problemen met dit moederbord en wie weet de oplossing.

De USB werkt niet onder windows98.

Oke

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

USB 2.0 geinstalleerd? Ik weet niet of dat ondersteunt wordt door het mobo maar zoja, dan moet je dat installeren en staat dat ook vast op je mobo-CD.

• Stefan118
Kom niet eens in windows: geen toetsenbord en muis!!! Wanneer in de bios bij usb BIOS is geselecteerd doen de muis en keyb. wel onder dos maar niet onder win98. Als usb als OS geselecteerd dan doet hij helemaal niks.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

Heb hetzelfde bordje en had hetzelfde probleem.
Het probleem duikt op nadat er een reboot plaats heeft gevonden nadat de audio drivers geinstalleerd zijn. Best wel een lullige melding "No ps2 mouse found, click ok to continue" 8)7
Is op te lossen door over te stappen naar win98se of hoger of een andere geluidskaart installeren. Heeft niets met usb 2 te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 19:02:
Heb hetzelfde bordje en had hetzelfde probleem.
Het probleem duikt op nadat er een reboot plaats heeft gevonden nadat de audio drivers geinstalleerd zijn. Best wel een lullige melding "No ps2 mouse found, click ok to continue" 8)7
Is op te lossen door over te stappen naar win98se of hoger of een andere geluidskaart installeren. Heeft niets met usb 2 te maken.
Okee, weer wat geleerd. Was ook maar een suggestie.

• Stefan118
Klopt inderdaad, die melding van de muis krijg ik ook.... maar........... Normaal gesproken, zou ik dan ook op enter kunnen drukken en dan start win98-SE verder op. Dat is nu niet het geval. Het lijkt er op dat hij het keyb. ook niet kan vinden!

Zou dat ook verholpen zijn zodra ik in de bios het geluid uit schakel?

Verwijderd

probeer het eens ;)

• Stefan118
dheee Als ik nu met dat bordje werkte dan zou ik dus hier niks neer kunnen zetten O-)
Morgen kan ik er weer mee verder... Ben nu een paar ideeën aan het verzamelen.

Verwijderd

is win2k een optie anders?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:01

Ankh

.Howdy

Stefan118 schreef op 07 oktober 2002 @ 18:39:
Wie heeft nog meer problemen met dit moederbord en wie weet de oplossing.

De USB werkt niet onder windows98.

Oke
sorry hoor, maar check the doos eens er staat met koe letters op dat het moederboard ENKEL voor windows ME/2k/xp

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 07 oktober 2002 @ 22:46:
[...]

sorry hoor, maar check the doos eens er staat met koe letters op dat het moederboard ENKEL voor windows ME/2k/xp
win98se werkt ook en staat ook als zodanig in de handleiding.
Alle drivers werken voor de gewone 98 behalve de audio driver, die moet perse 98se of hoger hebben. Laat je die weg dan blijft alles gewoon werken. Installeer je die, dan werken je toetsenbord en je muis niet meer omdat ie naar ps2 kijkt en niet naar usb.
De usb werkt verder wel alleen niet voor de muis en het toetsenbord.
Mischien dat dit in de registry nog op te lossen is maar dat is toch een beetje moeilijk om te doen zonder toetsenbord en muis. :+

• Stefan118
Vteuniss... Bedankt, het werkt inderdaad met een pci soundcard!
Erg wazig, maar je moet er maar op komen.

Pagina: 1