Toon posts:

Vage voltages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Mobo met een BX chipset.
In de BIOS worden mijn voltages normaal weergegeven.
Maar met software monitoring geven verschillende programma's aan dat de 5 volt lijn te laag is. Motherboard Monitor zegt dat ie 3,67 volt is en Hmonitor zegt dat ie iets van 3,3 of zo is. Ook de voltage van de processor wordt met software monitor programma'tjes weergegeven rond de 3 volt :s, terwijl deze in de BIOS gewoon tussen de 1,99 volt en de 2 volt schommelt.
Het systeem draait superstabiel verder.

Intel MOBO met BX chipset
p3 450 @450
256 sd ram
40 GB HDD 7200 RPM
ATI 3d rage 8 MB AGP
40x Speed brander.

DIt alles werkt verder wel goed.

Waar moet ik op vertrouwen op het BIOS of op de software monitoring?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17

LopeZ

Too much is never enough

Bios is altijd betrouwbaarder dan software, zeker als de software van 3th party is :)

Verwijderd

pak je multimeter en effe checken :)

maar goed je zegt al dat je systeem super stabiel draait.. niks aan doen dus.. zullen het wel brakke proggies zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen bij de electroboer een multimeter halen. Hoeveel kosten die eigenlijk ongeveer?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:51:
Ik zal morgen bij de electroboer een multimeter halen. Hoeveel kosten die eigenlijk ongeveer?
offtopic:
WAT?!?! Ga je schamen! Een echte tweakert kan niet zonder de multimeter

Maximaal 10 euro en als je geen schok door je lichaam wil hebben en een luxere, kom je hoger terecht :)

Verwijderd

altijd bij de bios kijken das de beste

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
Goedkoop multimetertje kun je ook bij de Gamma / Praxis / Karwei halen, vaak nog goedkoper dan bij de elektroboer. Ongeveer 10 euro.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Ow valt wel mee dan ga ik er wel ff 1 halen morgen.
Ik wil wat experimenteren. Als ik de Molex ff uit de HDD trek , hoort de 5v lijn in de BIOS dan omlaag te gaan? Of kan ik het zo niet checken of de metingen juist zijn
Pagina: 1