Toon posts:

USB naar ISA converter.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ze bestaan echt :? . Zie onderstaande url's

http://www.arstech.com/usbisa.htm
http://www.svethardware.c...2AD9FA562C12569B300590EA1

Maar heeft ook iemand enig idee waar ik ze in nederland kan krijgen. Want ik heb ze op korte termijn nodig. Of misschien een ander idee om een ISA kaart op een laptop aan te sluiten?

PS. Ik heb zo nodig voor een bepaalde i/o kaart op een laptop aan te kunnen sluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 18:31 . Reden: Toevoeging! ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien bestaat er ook zo iets als een pcmcia naar ISA converter? Ik kan er zelf niks over vinden.

Oeps had edit knop niet ingedrukt. Sorry. |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 18:52 . Reden: Foutje bedankt! ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja, die bestaan, ik heb er hier eentje van IBM, 2 PCMCIA-slots intern, 2 extern.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
mvdejong schreef op 07 oktober 2002 @ 21:49:
Ja, die bestaan, ik heb er hier eentje van IBM, 2 PCMCIA-slots intern, 2 extern.
Heb je dan extern een ISA slot??

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De kaart gaat in een gewoon intern ISA-slot, de kaart heeft 4 PCMCIA-slots :
- 2 PCMCIA-slots zitten op de kaart binnenin de computer, niet toegankelijk zonder de kast te openen (vraag mij niet waarvoor dat bedoeld is);
- 2 PCMCIA-slots zitten in het slot-plaatje, en zijn dus normaal toegankelijk.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hmm kan je dan ook je ouwe drivers gebruiken?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
PipoDeClown schreef op 07 oktober 2002 @ 23:51:
hmm kan je dan ook je ouwe drivers gebruiken?
Zou in principe moeten kunnen, met een fatsoendelijk OS. (Win2K, Linux etc) Maar of dat dan echt soepeltjes werkt is de vraag. EN er moeten dan natuurlijk sowieso drivers zijn voor het betreffende apparaat onder het betreffende OS.

Lijkt me niet zinnig om dit te gaan gebruiken omdat je je SB16 niet meer kwijt kan op je mobo oid.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
mvdejong schreef op 07 oktober 2002 @ 23:40:
De kaart gaat in een gewoon intern ISA-slot, de kaart heeft 4 PCMCIA-slots :
- 2 PCMCIA-slots zitten op de kaart binnenin de computer, niet toegankelijk zonder de kast te openen (vraag mij niet waarvoor dat bedoeld is);
- 2 PCMCIA-slots zitten in het slot-plaatje, en zijn dus normaal toegankelijk.
Uhh.... jij hebt het over een ISA kaart waardoor je PCMCIA devices kan gebruiken? (zo'n ding heb ik hier ook ergens nog liggen)

Maar topicstarter zoekt 't net andersom: Die heeft een ISA device, en wil die aansluiten op z'n lappie.. maw: via USB of PCMCIA dus....

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook ik ben geinterresseerd in zo'n ding, dus als iemand er 1 vind in Nederland post dat hier dan ff.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
[Kickmode]

Misschien dat nog iemand antwoord weet op mijn vraag!

[/Kickmode]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

LopeZ

Too much is never enough

Euh wat nou precies je vraag :? Is voor mij niet helemaal meer duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 14 oktober 2002 @ 18:54:
Euh wat nou precies je vraag :? Is voor mij niet helemaal meer duidelijk.
Er bestaan converters om een ISA kaart op een soort extern mini moederbordje te steken en deze op je USB poort aan te sluiten. Ik wil namelijk een ISA kaart op m'n laptop kunnen aansluiten. Ze bestaan in iedergeval (zie links eerste post).

Alleen wil ik graag weten of ze ook in Nederland te krijgen zijn (en waar) . En niet alleen bij een bokkiewokkie tokiohama bedrijfje in Japan.

Verwijderd

er is zeker wel een kleine markt voor deze apparaten. Bedrijven willen upgraden vanwege de snelheid van de pc maar zitten nog met onvervangbare custom ISA-kaarten opgescheept. Dan helpt zo'n converter wel ja.
De andere oplossing voor normale systemen is een Abit KT7(A/E) moederbord te gebruiken die de KT100/KT133 chipsets gebruikt.
Maar de convertor blijft dus jouw oplossing. Misschien creditcard?
Pagina: 1