Toon posts:

Leadtek Ti4200, andere koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus een leadtek ti4200 mar hiervan is de fan kapot, aangezien ik geen zin heb in heb om de kaart terugte sturen naar duitsland omdat ik mijn oog heb laten vallen op de thermaltake koeler met koel lichamen bij freezinghardware. maar nu zit ik nog met een paar problemen, de reviews die ik heb gelezen(stonden in dit topic) gingen allemaal over een geforce ti4600 van leadtek of een ti4200 van een ander merk.
ik zelf heb dus het probleem dat de koellichamen niet passen, want zoals het plaatje laat zien van mn videoplankie zit er een transistor/condensator of iets tussen de boventste 2 modules aan de voorkant. En volgens mij moeten de modules in de lengte naast elkaar liggen en niet in de breedte, zoals bij mij en volgens mij passen ze dus soweiso niet
HELUP :? 8)7
ik heb al zitten denken aan andere koellichaampjes erbij bestellen deze zijn 1 bij 2 bij 0,8 maar zijn deze voldoende om mn geforsje te koelen, want ik klok m sowieso over naar zn max......

Verwijderd

Ik heb de mijnes doorgezaagd en 1 voor 1 erop geplakt, t is een bekend feit dat de 4200 de geheugenchips in de breedte richting hebben staan ipv in de lengte (of andersom ligt eraan hoe je t bekijkt). Punt is alleen dat de dunne/lage heatsinks een vlakke onderkant hebben en de dikkere/hogere een uitsparing hebben waardoor dan t contactoppervlak niet volledig is, zou je weg kunnen vijlen, hebbik overigens niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
en wat zijn de resultaten? de koeling is er beter op geworden?

Verwijderd

beste is gewoon terug sturen anders verperst je geforce das
niet leuk

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die standaard Koelblokken zijn volgens mij wel zat van die leadtek.

Wat ik heb gedaan met me XFX gf4 ti4200 is de originele fan erafschroeven en er een goeie 80mm fan onder hangen.

Werkt zeer goed, van 250/500 naar 315/595 :)

Jammer dat die nvidia drivers de core niet verder willen zetten dan 315 :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

moet je hem opklokken tot 315 en dan (opnieuw) powerstrip instaleren en powerstrip de huidige instellingen als default laten noteren... kan je weer lekker verder

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:39:
Ik heb de mijnes doorgezaagd en 1 voor 1 erop geplakt, t is een bekend feit dat de 4200 de geheugenchips in de breedte richting hebben staan ipv in de lengte (of andersom ligt eraan hoe je t bekijkt). Punt is alleen dat de dunne/lage heatsinks een vlakke onderkant hebben en de dikkere/hogere een uitsparing hebben waardoor dan t contactoppervlak niet volledig is, zou je weg kunnen vijlen, hebbik overigens niet gedaan.
En dit hier?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.com.au/articles/cooling/tt_gf4cooler/bottom.jpg

Het zou me niets verbazen als zo'n schroefgat over de cpu valt.
Zit het óók in de weg of valt het mee?
Drie van die putjes kunnen wel een hoop effect wegnemen lijkt me.
(als je ze niet volsmeert met Arctic)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
er zitten helemaal geen putjes in, die is beschadigd of gemod, ik heb hem zelf en er zitten toch echt geen gaatjes in

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Denken jullie dat een GOED koelblok die 2 koelers goed kan vervangen?

Lijkt mij eerlijk gezegt niet maarja :?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

caspergt schreef op 08 oktober 2002 @ 12:42:
er zitten helemaal geen putjes in, die is beschadigd of gemod, ik heb hem zelf en er zitten toch echt geen gaatjes in
Weet je zeker dat je dat goed gezien hebt?

Want bij THermal take staan ze zelfs op de tekening met de dimensies van de koeler/heatsink.
Het zijn de gaatjes waarmee de koeler op de heatsink zit.
Maar ik blijf het wat lomp vinden.

Plaatje is klikblaar en brengt je naar de site.
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4coolmod/dimension.gif

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Topicstarter
hmz van die gaatjes weet ik het niet, maar bij een van de reviews die ik had gelezen kwam er wel uit dat ze perfect afgewerkt waren, dus geen randjes of iets, en ik smeer ze desnoods wel vol met AS3 of iets :*)
ik heb het spul inmiddels besteld op freezinghardware.com, mijn vorige klokresultaten waren 300/608 dat was zn max, eens kijken hoeveel haal als ik ze binnen heb, ik hou jullie opm de hoogte,
en zet in het vervolg ff bij wat je kloksnelhgeden zijn (wel handig ;))
Pagina: 1