Toon posts:

Kyro II 4500 TV-out install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een onboard GF2MX op een Nforce mobo in zijn systeem zitten. Op deze kaart zit helaas geen tv-out, dus hebben we een kyro II gehaald met tv-out, nu krijg ik alleen het probleem dat hij niet wil installeren onder XP.

Hij zegt dat hij de drivers niet kan installeren bij de setup. Ook geeft hij bij Hardware aan dat er een fout zit bij AGP host to pci. Volgens mij moet je ergens de onboardvideokaart uitzetten alleen ik kan op het mobo nix vinden en in de bios ook niet.

Nu geeft hij alleen aan dat er geen beeldschermadapter geinstalleerd is en de resolutie is 640x480 op 4 bits!!!

Help!!!

Verwijderd

en waar heb je nu je monitor op aangesloten? wel op de kyro mag ik hopen :)

Verwijderd

Eerst ff de Onboard Nforce uitschakelen in de BIOS.
Zit bij Perhipials ofzow (weet nie hoe je het schrijft)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Hoi, ik heb hetzelfde gehad met een asus v7700 ti deluxe
Dit kwam nadat ik wel de nieuwste 4in1 van Nvidia installeerde maar niet de 14.64 versie van moijn agp kaartje

Wellicht dus niet alleen een driver kwestie, maar ook 'vervuilde configuratie' (DLL's van andere kaart nog in tact, niet/wel overschreven ivm ouder/nieuwer enzo)

Ff de hardware verwijderen (in config, niet echt dus) en opnieuw laten detecteren.
Zorg dat je in een map de laatste drivers hebt voor je video kaart.

Installeer echter EERST de laatste nvidia drivers voor jouw mobo.

Vervolgens niet automatisch de driver zoeken maar die uit de map vissen en laten installeren.

Ook is wel eens gebeurt dat een PnP monitor op standaard stond en niet meer kleuren wilde dan 4 bit.
ook checken dus.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
hmm, ik heb ff in de search gezocht maar vind niet echt een bevredigend antwoord
dus maar ff dit stoffige topic van stal halen dan
mijn huisgenoot heeft net een nieuw mobo+proc+geheugen gekocht, namelijk een asus mobo van het type A7N8X-X met nforce2 chipset. Nou krijg ik met geen mogelijkheid die videokaart aan de praat, bij het opstarten zie je keurig in beeld dat de videokaart er wel degelijk is (hercules 3d prophet 4500) maar installeren ho maar. bij het installeren van de drivers zegt ie dat de kaart niet reageert en we blijven dus zitten met 16 kleuren.
Ik heb al agp8x en fastwrites uitgezet, en nog een poging gedaan de AGP snelheid op 66 mhz te forcen maar helaas pindakaas het helpt allemaal niets.
in de device manager is precies zoals in dit topic ook al genoemd te zien dat de agp naar pci host bridge (of iets in die geest) een probleem geeft (niet genoeg bronnen beschikbaar zegt ie)

mobo drivers zijn geinstalleerd, verder geen pci dingen ingeplugd ofzo, 3 soorten kyro2 drivers geprobeerd maar ook dat helpt niet

dit topic en 2 andere suggereren een probleem met het voltage (3.3V?) maar geen duidelijke conclusie of het voltage nou inderdaad 3.3 is of dat het toch nog wel zou kunnen
weet iemand dat? is het te fixen of moet ie een nieuwe videokaart?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB