Toon posts:

LILO Bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een bootscreen van meer dan 16 kleuren in lilo te installeren? ik heb gehoord dat dit met suse en Mandrake 9.0 kan dus ik sta op het punt de nieuwste lilo (22.3.3) te installeren, weet er iemand of dit mogelijk is met deze lilo?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:28
Originele Lilo (ook 22.3.3) kan het denk ik niet. Als mdk en suse het wel kunnen zul je de SRPM moeten extracten en de patch daauit applyen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 20:25
Je kunt de rpm van Suse nemen en met alien er een .deb van maken en installeren. Werkte bij mij goed.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik gelijk proberen, hartstikke bedankt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad gelukt Oeboema, heb het nog niet kunnen testen maar dat doe ik morge wel, ik ga nu slapen :)

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er trouwens een lilo.conf voor mij? sinds de installatie van de nieuwe lilo heb ik een kale lilo.conf

• Freak_NL
  • Laatst online: 17-05 10:43
Hangt helemaal van je eigen systeem af lijkt me, mijn lilo.conf zal jouw systeem niet booten (tenzij je dezelfde kernelnaam hebt en linux op dezelfde partitie). man lilo.conf dus :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben best in om dat even aan te passen, maar om al die opties met de hand in te gaan voeren gaat me deze rest van de middag kosten :)

• Ronald
  • Laatst online: 07:28
Hier voorbeeld Lilo voor een Linux-only server, maar dan wel de mijne dus je zult moeten aanpassen. Root fs is reiser, vandaar read-write ipv read-only. Op Ext2 partities doe je read-only.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
boot = /dev/hda
lba32
prompt
default=Linux
timeout=50

image=/boot/linux-2.4.19
  label=Linux
  root=/dev/hda3
  read-write

image=/boot/linux-2.4.18-rc2
  label=2.4.18-rc2
  root=/dev/hda3
  read-write

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1