Toon posts:

Nieuw systeem, wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na continue gelazer met foutmeldingen ten aanzien van het register (zie [link]Http://gathering.tweakers.net/showtopic/58612[/link]) heb ik besloten om een nieuw aan te schaffen. Ik ben tot het volgende gekomen, ervan uitgaande dat ie voornamelijk als office-pc gebruikt zal worden (office, internet, etc.).
- ATX Midi tower 300W (Target)
- Abit KT7
- Duron 700
- Coolermaster DP5-6H11
- 128 MB PC133 Dane Elec
- Maxtor 30,3GB VL-plus 7200rpm
- Liyama A702ht
- Diamond Viper II
- Plextor IDE 12x10x32x
- Creative SB-Live 512PCI
- Target SW520
- Target Ext-56kv Intel (25120)
- Microsoft Intellimouse explorer
- Chicony Kbp-9885
- Sony 3 1/2 inch
Totaal kost dit 4135,31 bij Eynstein.
Ik denk eventueel nog aan cd-romspeler en 1 jaar garantie met thuis ophalen en zo, doch wil niet meer dan 4200 gulden kwijt gaan zijn. Oh ja, ik heb geen besturingssysteem geselecteerd, aangezien ik thuis windows95 + upgrade naar 98 heb (en geen pc waar dit op draait, dus niet illegaal!!). Alle tips en opmerkingen zijn welkom. Bvd ;)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Leuk systeem :) ! Alleen die Viper II ... (Viper II fans take it EZ >:) ) Ik zou liever een GeForce MX genomen hebben en dan een iets kleinere harddisk bv (om toch op dezelfde kosten te komen) ... verder ziet het er goed uit.

--------

Oops zag net dat ie als office/internet PC gebruikt gaat worden ... dan een Matrox kaartje (G400 single head 16MB bv)

PC Specs

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb laatst ook een systeem besteld bij eynstein en ik kan je vertellen die keyboard is :9, en natuurlijk heb ik die muis wat me handen weer :9~ vinden. Ohw en die brander is geeiillll :). Dit is inderdaad een mooi systeempje, geen aanmerkingen op.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

High, je zegt dat de pc voornamelijk als office-pc gebruikt zal worden dan zou ik nog eens een paar veranderingen doorbrengen...
like... neem gewoon pc100 geheugen (van pc133 merk je in office-pc-gebruik niks van)
neem een 5400 toeren schijf.. bij jouw type van gebruik is 7200 alleen handig bij het opstarten en kopieren van grote bestanden (over netwerk e.d.)
en nog een tip kijk nog eens naar de grafische kaart zet daar een matrox g400 16mb SH in bijvoorbeeld...

suc6 en greetz

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips. De Volgende veranderingen voer ik iig door:
- 30,7 GB Maxtor VL 5400 rpm
- DVD koop ik later wel, gebruik ik nu nog niet!

Alleen de Matrox G400 16MB SH hebben ze niet bij Eynstein. Ze hebben wel de 3dfx voodoo-3 3000 agp 16mb + tv-uitgang oem. Moet ik deze nemen of moet ik gewoon ergens anders mijn videokaart gaan halen??

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ik ook gedaan, en systeem beteld zonder videokaart :), ga volgende week effe een videokaart kopen, de G400 of de G450.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Je moet zeker een 7200 toeren schijf kopen, merk je kwa performance heel veel van, pak nog liever een 20 gig 7200 dan een 30 gig 5400.

Verwijderd

Yup zeker

Die Viper 2 zuigt echt.

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Volgens de C!T award is DIAMOND heel goed, dus je moet zeker de viper II nemen!

</sarcasme>

You can't have everything. Where would you put it?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01
geen langzamere harde schijf nemen dat zou vreselijk stom zijn en gewoon pc133 geheugen houden kost bijna niks meer. Als je er echt geen games op wil spelen zou ik gewoon een hele goedkope videokaart nemen anders een geforce2 mx
Pagina: 1