Hoi, na het installeren van service pack 3 kan ik geen muziekbestanden meer spelen (ik gebruik *.wma en *.mp3). Hij wil perse een licentie migraten en als ik dat dan probeer dan lukt het niet (melding op microsoft.com dat er meerdere gebruikers aan die bestanden hebben gezeten). Nu zijn het allemaal mp3's en wma's van eigen cd's. Dit lijkt weer zo'n
opmerking, maar deze keer nog waar ook
Heeft iemand dit bij de hand gehad en belangrijker, hoe kan ik dit omzeilen (zonder servicepack 3 te de-installeren). Echt weer zo'n microsoft aktie als je het mij vraagt.
Ik heb het tot nu toe alleen met DRM-enabled wma gezien, bij het terugzetten van een backup nadat er bij een klant XP geklapt was.
Die kon z'n collectie muziek (slechts 4 gig) niet meer afspelen.
Ik heb 'm toen maar CDex gegeven
iig, een directe oplossing heb ik niet voor je, en dat komt omdat ik niet weet hoe je DRM certificaten over zet (ik doe er zelf niet aan, die mediaplayer patch skip ik).
Hoe het te voorkomen is in het vervolg? Er zit een optie in WMP om DRM aan of uit te zetten.
Zet 'm dus uit (stond eerst standaard aan nl.)
Verder: let erop of het ripprog wat je gebruikt niet WMP-techniek onderhuids gebruikt, maar liefst een eigen, of een 3rd party encoder (lame, bijvoorbeeld).
Lees dit ook eens : http://mediagora.blogspot...01_mediagora_archive.html
Laat de inhoud even goed op je inwerken
Die kon z'n collectie muziek (slechts 4 gig) niet meer afspelen.
Ik heb 'm toen maar CDex gegeven
iig, een directe oplossing heb ik niet voor je, en dat komt omdat ik niet weet hoe je DRM certificaten over zet (ik doe er zelf niet aan, die mediaplayer patch skip ik).
Hoe het te voorkomen is in het vervolg? Er zit een optie in WMP om DRM aan of uit te zetten.
Zet 'm dus uit (stond eerst standaard aan nl.)
Verder: let erop of het ripprog wat je gebruikt niet WMP-techniek onderhuids gebruikt, maar liefst een eigen, of een 3rd party encoder (lame, bijvoorbeeld).
Echt weer zo'n microsoft aktie als je het mij vraagt.
Lees dit ook eens : http://mediagora.blogspot...01_mediagora_archive.html
Laat de inhoud even goed op je inwerken
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Thnx BackSlash32. Ik heb inmiddels wat informatie gevonden. Alleen nog niet de oplossing voor het probleem. Idd hebben ze het erover om in wmp drm certificaten uit te zetten. Dat wordt ook gegeven als eventuele oplossing, maar helaas.. ik ben nu bezig met sp3 aan het deinstalleren, want het is pas sinds die installatie volgens mij. Anyway, ik baal hiervan als een stekker, juist omdat dit juist wel mijn eigen cd's zijn die ik heb geripped (en dus volkomen legaal is). Ik ga Microsoft eens een mailtje schrijven denk ik. Grrrrrr.
Toch een klein schopje geven. Misschien dat iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden heeft.