welke hardware heb ik nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• benmeints
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
Ik ben van plan een netwerk op te zetten die bestaat uit 8 lidservers, en een grote server.

De locaties van die 8 lidservers zijn verspreid door heel nederland. Nou dahct ik dit op te lossen via vpn, dus dat moet wel lukken.
Nu vraag ik me af, welke hardware zouden jullie aanbevelen voor de hoofdserver, en de lidserver.

Wel even een opmerking. Het is voor een scholengemeenschap dus hebben ze niet echt heel erg veel geld, maar het netwerk moet wel een beetje snel draaien

Alvast bedankt
Ben

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Server != PNS :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om het een beetje PNS waardig te maken zou ik er iig bij vertellen wat die servers moeten gaan doen.

Webservers ?
File-servers ?
Mail-servers ?
PDC's ?
BDC's ?
Print-servers ?

Voor hoeveel mensen, hoe zwaar belast enz enz enz enz.

• benmeints
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
je hebt gelijk.

De lidserver komen elk zo'n 20 werkstations aan te hangen, maar dat kunnen er ook meerdere zijn. Er worden zo'n 14 verschillende gebruikersnamen gebruikt per server. de leerlingen gebruiken allemaal dezelfde gebruikersnaam.

Alle servers dienen als file-server, de centrale dient ook als mailserver, en eventueel als webserver, maar daar zijn we nog niet uit.

De werkstations worden de hele dag door gebruikt. In ieder geval tot 15:00 uur. daarna nog maar een paar.

is een bdc noodzakelijk ???
de pdc word in ieder geval de centrale server.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

little_soundman schreef op 07 oktober 2002 @ 18:02:
Om het een beetje PNS waardig te maken zou ik er iig bij vertellen wat die servers moeten gaan doen.

Dat is wel een basis vereiste.

Dit topic heeft een veel te hoog "ik zet me op m'n achterwerk en jullie leggen me alles uit" gehalte.
Over welke hardware staat een stuk in de FAQ en zie ook de search.

We gaan hier ook niet "Compaq type xxxx, Dell PowerEdge XXXX" met XXXX SCSI raid controller gaan roepen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.