Toon posts:

Bij updaten van serverlijst van CS internet crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chello abo en dat route ik door een P3 700 heen (met winroute) op een 100 mbit netwerk naar mijn computertje. Het probleem is nu dat door die ontzettend lange update lijsten van de CS servers (10.000, echt niet normaal meer... ik heb nog de tijden van minder dan 50 DM servers meegemaakt) ik geneigd ben op cancel te drukken, vooral omdat het aantal nog te pingen servers niet meer daalt na een bepaald moment.

Wat gebeurt er echter, mijn internet crasht, en eist een volledige reboot van de P3 (op win98) en de mijne (win XP). Ik heb al eens GameSpy geprobeerd, maar dat programma is gewoon zo verrot. Toen switchte ik naar all-seeing eye, en dat was heel aardig, tot het dezelfde kuren ging vertonen en volkomen weigerde me CS te laten spelen zonder eerst internet op te blazen (het vervelende is dat de serverlijst niet eens meer geupdate wordt; op refresh drukken en plop, internet weg).

Iemand tips? Andere routing software? Bekend probleem? Andere server tracker proberen?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

heb ik ook last van, winroute laat maximaal 128 connecties per client toe, als je dus een lange lijst update maakt hij dus 128 connecties met die servers en verbreekt deze dus niet= blokkerring van het overige inet verkeer dus de rest van de servers in je lijstje. is volgens mij niets aan te doen, misschien andere software gebruiken.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Serverlijsten plus brakke router leidt tot jouw probleem.
Ik heb hier een mogelijke oplossing uitgelegd:

counter stike windowsXP internet vast
En die oplossing werd ook aangedragen in het andere topic maar het WERKT GEWOON NIET omdat updaten gewoon updaten blijft. Het ligt aan de router.

Kortom zie andere topic

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
hlsw mischien? gewoon zelf je favoriete servers toevoegen, want je gaat toch niet op een van die 10000 buitenlandse servers spelen toch?

www.hlsw.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt iemand die op vaste servers speelt, en ik zou ook graag een buddy search willen hebben zoals in all seeing eye. Iemand nog tips voor andere programma's of om de prestaties van mijn router te verbeteren?

• Captain Pervert
Ja, en hoe stom en nerderig het ook klinkt, Linux erop zetten, of Freesco. Freesco is een freeware programma dat je moet laden onder DOS. Er wordt dan een Linux-omgeving opgestart, en alles is text-based maar toch erg duidelijk en gebruiksvriendelijk. Het programma kan zelfs draaien vanaf een floppy (de miniminiminimum systeemeisen zijn dan ook een 386 met 6 mb ram een een floppydrive). Ik heb het op een 386 met 8mb en een 60mb HD en het werkt al een jaar heel erg goed, ik snap niet dat ik ooit troep als Winroute, Sygate en al die andere Windows-based shit heb gebruikt. Niet dat ik ineens Linuxfan ben ofzo (still too geeky for me) maar ik meot toegeven dat het in dit geval toch echt geweldig werkt.

Ik neem aan dat je het toch zonde van die router vindt (een P3 700) om er een text-based OS op te zetten, misschien dat je het eerst eens kunt proberen met een betere Windows versie dan 98 (en dan hopelijk 98SE, toch?). Misschien XP, maar beter nog: Windows 2000. Als het niet je werk-PC is maar gewoon een router, dan heb je toch niets aan de eyecandy en flashy shit van XP. Daarnaast is Win2k lekker no-nonsense, wat 98SE ook is tov Windows Millennium. Het werkt gewoon goed, en dat zonder overbodige instabiel-makende meuk.

Als laatste kun je gaan experminenteren met Linux, of OpenBSD, maar vraag me niet hoe en wat, want daar heb ik de ballen verstand van. Het zal waarschijnlijk net zo goed werken als Freesco, maar met het voordeel dat je dan ook nog een volledig functioneel OS hebt waar je dingen in kunt doen. En je breidt je kennis van operating systems aanzienlijk uit natuurlijk, en dat is nooit weg.

Misschien kun je in NOS vragen wat een goede instap-distro is voor een router, ik zou het niet weten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

FreakNL

Well do ya punk?

Same problem here :(

HLSW + www.gametiger.net is het antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij is op mijn aanraden Freesco gaan draaien op een oude 486 van mij, dus ik ken dat wel... Echter, hij heeft hetzelfde probleem! Dus daarom ben ik nog een beetje huiverig voor dit soort grappen...

• Captain Pervert
:?

Daar snap ik niets van.

Misschien is het een idee om eens te gaan zoeken in de andere fora, daar zit meer kennis over netwerken dan in Spielerij

Pagina: 1